News

Ce văd turiștii străini după ce coboară din trenul Otopeni – Gara de Nord: aurolaci, boschetăreală, mafia taxiurilor și nici măcar un indicator

23.09.2020 | 16:30
Gara de Nord are nevoie de cosmetizări serioase pentru a prelua o mare parte a turiștilor străini. Sursa foto - fanatik
ADVERTISEMENT

Ce văd turiștii străini după ce coboară din trenul Otopeni – Gara de Nord nu reprezintă chiar imaginea perfectă! În ciuda campaniilor electorale, a miniștrilor care s-au perindat pe la Transporturi sau a primarilor de sector și generali, zona este una care te duce mai degrabă cu mintea la favelele braziliene.

Cea mai importantă gară a țării a trăit și vremuri mai bune. Deocamdată pare uitată de autorități și abandonată micilor afaceriști. Nici zona în care aceasta se află nu este cea mai reușită a Bucureștiului, în ciuda cosmetizărilor făcute în ultimii ani de zile.

ADVERTISEMENT

Așadar, toți turiștii cu pașaport străin care vor alege în curând varianta intrării în Capitală cu ajutorul trenului ce leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, trebuie să fie pregătiți pentru o întoarcere în timp.

Gara de Nord, prima imagine a turiștilor străini după ce ajung în București

De zeci de ani de zile, Gara de Nord a devenit o casă a aurolacilor și a persoanelor fără adăpost. Poliția ridică din umeri, CFR-ul se face că nu vede, în timp ce călătorii s-au obișnuit deja cu ei. Fac parte dintr-un peisaj pestriț, dintr-o periferie a unui oraș mare, dar cu probleme uriașe.

ADVERTISEMENT

Primul contact cu Bucureștiul al cetățenilor străini poate fi unul cu adevărat șocant. Pentru că, de decenii întregi, autoritățile n-au băgat în seamă plângerile nenumărate ale oamenilor. Drept pentru care, cine alege să părăsească Gara de Nord prin ieșirea care duce spre Berzei sau spitalul Witting, trebuie să fie mai mult decât atent.

Nici până în ziua de astăzi, autoritățile nu au găsit o soluție pentru ca oamenii care călătoresc cu tramvaiul 44 să nu fie nevoiți să coboare direct în stradă. Fără refugiu, Gara de Nord pare o stație a nimănui, nicidecum un nod important al transportului în comun.

ADVERTISEMENT

Intrarea de la coloane a rămas un paradis al mafiei taxiurilor. Îndepărtați pentru o scurtă perioadă, taximetriștii nu au ezitat și au pus din nou stăpânire pe zonă. Cu ușile larg deschise, prietenoși peste măsură, mai toți își așteaptă victimele.

„Aici noi facem prețul, boss! Aparatul nu merge, dar îți zic eu exact cât face. Știu orașul ăsta ca pe sufrageria mea”, ne spune un individ care ne avertizează din start că meseria lui este de șofer și nu se coboară până la nivelul unui troller care trebuie așezat în portbagaj. De altfel, terminalele din aeroport care te ajută să soliciți un taxi par a fi la ani lumină.

ADVERTISEMENT

Zâmbim amar și intrăm pe la coloane în Gara de Nord. O facem pe lângă un gard de sârmă rupt parcă din alte timpuri. Ocolim câteva gunoaie și constatăm probabil singurele măsuri de protecție anti COVID-19.

O bandă lipită pe gresia veche de când lumea ne transmite că trebuie să respectăm 1,5 metri față de următoarea persoană.

Dispenserele lipsesc cu desăvârșire, dar măcar au dispărut și vânzătorii ambulanți. Sau, cel puțin și-au găsit un adăpost mai răcoros pe timpul amiezii. Pereții sunt jupuiți, angajații destul de deranjați de întrebări.

Ne îndreptăm către celebrul trotuar rulant inaugurat de Sorin Oprescu în 2013. Nu a mers mai deloc, a costat peste 10 milioane de lei și în doar 7 ani de zile a devenit o ruină pe care adolescenții rebeli își fac mâna la ora de graffitti, în timp ce persoanele fără adăpost au transformat totul într-o mare toaletă.

Legătura cu podul Basarab aduce și ea aminte de filme cu gangsteri. Personaje dubioase care își fac veacul prin apropiere, dar și mizerie multă vor fi principalele lucruri pe care turiștii străini le vor vedea în așteptarea tramvaiului.

Un tramvai pe care îl vor căuta în mod categoric pentru a se îndepărta de zona Gării. O zonă uitată de autorități, abandonată și pierdută în timp.

ADVERTISEMENT