News

Cea mai așteptată șosea, sub semnul întrebării. „Ar trebui să nu plouă până la sfârșitul lunii decembrie” ca să fie gata

Drumul expres de la Pitești la Craiova este puțin probabil să fie gata până la sfârșitul anului, în schimb pe loturile de autostradă Sebeș-Turda și Târgu Mureș-Ungheni s-ar putea circula în curând.
08.11.2021 | 15:54
Cea mai asteptata sosea sub semnul intrebarii Ar trebui sa nu ploua pana la sfarsitul lunii decembrie ca sa fie gata
ADVERTISEMENT

Ministerul Transporturilor a anunțat că vrea să inaugureze pe 1 decembrie al doilea tronson al Autostrăzii Sebeș-Turda, de 29 de kilometri, însă aceasta nu este singura autostradă pe care autoritățile plănuiesc să o finalizeze în acest an.

Ministerul Transporturilor: „Depindem foarte mult de vreme. Practic ar trebui să nu plouă până la sfârșitul lunii decembrie”

Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că Autostrada Sebeș-Turda va fi gata chiar în acest an.

ADVERTISEMENT

“Sebeș-Turda, lot 2 și Târgu Mureș – Ungheni – e clar că va fi dat în trafic anul acesta, rămâne să stabilim data exactă cu antreprenorul. La Craiova-Pitești depindem foarte mult de vreme. Practic ar trebui ca să nu plouă până la sfârșitul lunii decembrie, ca să fim siguri că se poate da în trafic”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Cătălin Drulă: O parte din întârzieri sunt consecințele ideii lui Ponta

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor, a comunicat că lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi dat în folosință pe 1 decembrie. Restul de 25 de kilometri din Autostrada Sebeș-Turda urmează să fie deschiși traficului luna viitoare.

ADVERTISEMENT

„Sebeș-Turda, lotul 2, se finalizează anul acesta. La 1 decembrie este data de inaugurare. Ceea ce înseamnă că vom avea o autostradă completă: sunt cei 29 de kilometri care lipsesc. Este un contract semnat în 2014 sau 2015, pe repede înainte. A fost o idee a lui Ponta, cred, în 2013, să-și lege numele de un proiect, dar a scos un studiu slăbuț la licitație. Actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă, iar o parte de întârzieri sunt consecința acestui fapt”, a declarat Drulă, acum câteva zile.

Și totuși, nici până la finalul anului, țara noastră nu va ajunge să atingă limita de 1.000 de kilometri de autostradă, fapt care situează România pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la numărul de kilometri de autostrăzi raportat la populația țării.

ADVERTISEMENT

Centura de ocolire de la Mihăilești aproape de finalizare după 10 ani

Dacă ne ajută și vremea, până la sfârșitul lui 2021, vom avea peste 70 de kilometri de autostradă nouă, cum susține Ionel Scriosteanu. De asemenea, tot până la sfârșitul anului 2021 ar mai putea fi terminată și șoseaua de centură de la Mihăilești, la care se muncește de 10 ani. Centura ocolitoare Mihăilești reprezintă o șosea cu două benzi de circulație care ar urma să ocolească localitatea în dreptul barajului cu același nume.

După zece ani de la demararea lucrărilor, acest proiect este pe terminate, însă mai trebuie să fie montate marcaje și indicatoare rutiere.

ADVERTISEMENT

În anul 2011, CNADNR începuse lucrările de construcție, dar compania a decis să renunțe la proiect. În 2016, o altă firmă a câștigat lucrarea, dar Ministerul Transporturilor i-a reproșat că nu a realizat nimic, astfel că a desființat contractul. Cea de-a treia licitație a fost cu noroc. Întreprinderea care a obținut licitația anul trecut a dus până la capăt proiectul. Inaugurarea s-ar putea face la sfârșitul lunii noiembrie, anunță Ministerul Transporturilor. Pentru sfârșitul anului sunt prevăzute și alte inaugurări.

Se întârzie efectuarea lucrărilor la autostradă

Inaugurarea lotului 2 (24,25 km) ar completa în mod practic deschiderea totală a autostrăzii A10, ca urmare a inaugurării lotului 1, în lungime de 17 km, în decembrie anul trecut. Cele două loturi se află în lucru încă din 2014, astfel că întreaga autostradă A10 are o lungime de circa 70 km și leagă Autostrada A1 (Sebeș) de Autostrada Transilvania A3 (Turda).

Pe lotul 2, în comparație cu termenul inițial de 2 ani, activitatea a durat ani de zile, pe de-o parte, din cauza administrației, dacă vorbim de probleme de ordin birocratic și pe de altă parte, din cauza constructorului, prin capacitate de mobilizare slabă și din cauza problemelor financiare.

ADVERTISEMENT
Tags: