Fotbal international

Cea mai importantă publicaţie de sport din lume a revenit pe piaţă după 2 săptămâni de grevă! Avertismentul angajaţilor: “Rămânem vigilenţi!”

25.01.2021 | 09:55
Cea mai importanta publicatie de sport din lume a revenit pe piata dupa 2 saptamani de greva Avertismentul angajatilor Ramanem vigilenti
ADVERTISEMENT

L’Equipe a revenit la chioşcurile de ziare în acest weekend, după două săptămâni în care greva angajaţilor a dat peste cap cea mai importantă publicaţie de sport din lume. S-a ajuns la un acord între conducere şi sindicalişti, care anunţă că rămân vigilenţi. Protestele începuseră după anunţul că peste 50 de oameni vor fi concediaţi.

În cele din urmă, conducerea a acceptat ca toate contractele care vor fi reziliate să se facă doar de comun acord. Iar persoanele care nu vor dori să plece, să fie transferate pe alte fucţii.

ADVERTISEMENT

“Am ajuns la un acord verbal cu reprezentanţii conducerii. Dar rămânem vigilenţi pentru a ne asigura că promisiunile care au fost făcute vor fi respectate”a fost anunţul liderilor de sindicat.

Conducerea încearcă să acopere pierderi estimate la șase milioane de euro în ultimul an

Greva angajaţilor L’Equipe a început pe 8 ianuarie, motiv pentru care ziarul nu a mai ajuns la chioşcuri începând cu data de 9. Totul a pornit după ce conducerea a anunţat că vrea să concedieze peste 50 de angajaţi, dintre care 47 de jurnalişti. Posturile acestora urmau să fie scoase din organigramă.

ADVERTISEMENT

Toţi angajaţii s-au mobilizat şi au ales să intre în grevă generală. Mai ales că existau temeri că disponibilizările vor continua şi în următoarea perioadă. Asta în condiţiile în care bugetul L’Equipe a fost serios zdruncinat de pandemia de coronavirus.

L'Equipe
Așa arată coperta din 23 ianuarie 2021 a cotidianului “L’Equipe”, prima după două săptămâni de grevă

Proiecţiile contabile ale companiei L’Equipe erau extrem de îngrijorătoare, în special din cauza pandemiei. Se vorbea despre pierderi anuale de şase milioane de euro. Prin disponibilizările pe care le plănuia conducerea, se spera că se va face o economie de aproximativ 5 milioane de euro pe an.

ADVERTISEMENT

Disputa dintre conducere și sindicaliști: “Aveți cele mai mari salarii” vs “Vreți să facem mai mult, cu oameni mai puțini”

“Salariile pe care le oferă L’Equipe sunt cele mai mari din presa franceză, iar pandemia de coronavirus ne pune în imposibilitatea de a onora toate aceste înţelegeri”, a fost anunţul conducerii, care a stârnit nemulţumirea angajaţilor.

Problema este una cât se poate de serioasă pentru L’Equipe, care a suferit foarte mult şi la nivel online. Numărul de abonamente vândute a scăzut dramatic. A fost nevoie să se renunţe la tipul de abonament săptămânal şi să se ofere variante lunare.

ADVERTISEMENT

“De opt ani, am tot continuat să pierdut personal. Timp în care ni s-a cerut să ne transformăm, de la print la digital. Practic, ni se cere să facem mai mult cu mai puțini oameni. Vom ajunge să facem un produs low-cost”, a fost replica dată de sindicalişti.

L’Equipe este în același trust cu France Football, revista care acordă “Balonul de Aur”. Record incredibil stabilit în 1998

Până în 9 ianuarie 2021, L’Equipe a publicat ediția tipărită zilnic, fără întrerupere, începând cu 1948. După ce timp de doi ani, publicația apărea săptămânal. Este considerată urmașa revistei L’Auto, care a fost lansată încă din secolul 19. În 1968, compania a fost cumpărată de omul de afaceri Emilian Amaury, a cărui familie încă deține L’Equipe, prin Editions Phillipe Amauri.

De altfel, din același trust mai fac parte France Football, revista care acordă Balonul de Aur, Le Parisien și Aujourd’hui. La fel ca și cunoscuta revistă de life style Marie France și Point de Vue, care analizează viața familiilor regale.

Vânzările L’Equipe au scăzut sub 100.000 de exemplare pe zi, în special după izbucnirea pandemiei de coronavirus. Pe 13 iulie 1998, după ce Franța a câștigat Campionatul Mondial de fotbal, s-a înregistrat un record care cu siguranță nu va mai fi egalat. Au fost vândute 1.645.907 exemplare ale ziarului “L’Equipe”.

ADVERTISEMENT