O nouă înșelăciune foarte bine pusă la punct de infractorii din spațiul virtual lasă foarte mulți oameni fără bani. Aceștia le prezintă potențialilor clienți o ”ofertă” de prelungire a abonamentelor de telefonie.
Periodic, escrocii își reînnoiesc constant strategiile prin care sustrag bani de la oamenii simpli, care sunt cel mai ușor de păcălit. Pe lângă deja clasicele metode de phishing, smishing, metoda accidentul sau deepfake-urile de pe rețelele de socializare, a apărut acum și metoda ”oferta la telefonie”.
În ultimele săptămâni, o escrocherie destul de bine creată se extinde în mai multe țări din Europa. Țintele sunt abonații unor companii de telefonie. Aceștia sunt apelați de escroci și li se fac ”oferte” aproape imposibil de refuzat.
Recent, Biroul Național de Informare a Fraudelor din Marea Britanie NFIB a venit cu detalii despre această înșelăciune. Oamenii legii din Regatul Unit explică, pas cu pas, cum cad oamenii în plasa acestor hoți.
Într-o primă fază, victimele sunt apelate de persoane care se dau drept angajați ai operatorilor și furnizorilor legitimi de rețele mobile. Ca la orice apel de acest tip, oamenilor li se oferă telefoane noi sau contracte noi, la reduceri semnificative.
Pentru a părea credibili, escrocii se folosesc de ofertele companiilor de telefonie mobilă. Clienții sunt ușor de convins că ofertele sunt autentice și sunt de acord să continue.
Din acest punct se face diferența între o tentativă de fraudă și o fraudare efectivă. Suspecții fac pasul decisiv și cer datele de conectare ale contului mobil online, inclusiv autentificarea, adresa și detaliile contului bancar.
Ulterior, suspecții plasează comenzi la companii autentice în numele victimelor și selectează un telefon diferit de cel solicitat, apoi îl expediază la adresa clientului, notează NewsWeek.
Imediat după primirea coletului, infractorii iau legătura cu victimele și le spun că a fost o eroare. Oamenilor li se cere să ”returneze” telefonul la o altă adresă, care nu este afiliată companiei de telefonie mobilă. Aceste adrese sunt de obicei rezidențiale.
După ce intră în posesia telefoanelor ”returnate”, suspecții încetează contactul, iar victimele se trezesc blocate fără telefon și răspunzătoare pentru întregul contract nou încheiat pe numele lor.