News

CEC Bank, anunț de ULTIMA ORĂ! Cea mai bună performanță din ultimii ani

12.06.2019 | 12:32

Cea mai bună performanță din ultimii ani pentru CEC Bank, care a înregistrat un profit uriaș în anul 2018! Profitul brut anunțat de CEC Bank a fost de 432,97 milioane de lei, fiind cea mai bună performanţă financiară din ultimii 11 ani, după cum se arată într-un comunicat de presă remis de bancă.

CEC Bank, cel mai mare profit din ultimii 11 ani

Portofoliul de credite în sold aferent clienţilor persoane juridice a crescut cu circa 13,1% faţă de anul 2017, în timp ce, la nivelul sistemului bancar, acest indicator a înregistrat o creştere de numai 6,8%, precizează sursa citată.

De asemenea, banca şi-a majorat şi portofoliul de credite în sold acordate persoanelor fizice, care a înregistrat o creştere cu 7,3% în anul 2018 faţă de anul precedent. Și numărul de credite noi a crescut, față de anul 2017, cu 5,34%, până la aproximativ 7 miliarde de lei.

Profit CEC Bank
Cel mai mare profit din ultimii 11 ani pentru CEC Bank

Numărul creditelor neperformante a scăzut cu 3,09 p.p

“Activitatea de creditare a înregistrat însă un ritm de creştere mult mai intens decât s-ar putea concluziona pe baza soldurilor din bilanţ, întrucât creditele acordate clienţilor care activează în agricultură sunt acordate şi rambursate integral în cursul anului, după cum, parţial, creditele aprobate în anul 2018 şi neutilizate până la finalul anului nu sunt reflectate în soldul bilanţier. Continuând politica de susţinere a absorbţiei de Fonduri Europene, Banca a finanţat pana la sfârşitul anului 2018 un număr de 48.046 proiecte eligibile pentru accesarea acestor fonduri, pentru care valoarea însumată a granturilor se ridică la 13.932 milioane lei”, se precizează în comunicat.

Rata expunerilor neperformante din credite şi avansuri a înregistrat un nivel de 6,01% la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, în scădere cu 3,09 p.p. faţă de nivelul înregistrat în decembrie 2017.

“Rata creditelor neperformante din împrumuturi şi avansuri acordate clienţilor persoane fizice, cu un nivel de 1,96% la data de 31.12.2018 (sub media înregistrată la nivelul sistemului bancar de 4,81%), reflectă o calitate ridicată a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice, fiind în scădere cu 0,95 p.p. faţă de nivelul înregistrat la data de 31.12.2017. Tendinţa pozitivă privind calitatea portofoliului de credite se menţine şi în anul curent”, se precizează în comunicatul băncii.