Cei mai norocoși oameni nu au această genă. Cercetătorii spun ce se întâmplă în organismul celor care nu o posedă

22.05.2020 | 16:13
Cei mai norocosi oameni nu au aceasta gena Cercetatorii spun ce se intampla in organismul celor care nu o poseda

Doar 1% dintre populația planetei se poate lăuda că nu are o genă anume, fapt ce le permite să mănânce absolut orice, fără a se îngrășa, potrivit oamenilor de știință.

Ce este gena ALK și ce rol are

Oamenii de știință au studiat mii de profile genetice de la diverși oameni și au descoperit că în jur de 1% nu aveau gena „ALK”, informează Daily Mail.

Aceste persoane erau slabe în mod natural, în comparație cu alți adulți sănătoși, sugerând că există o legătură între această genă și greutatea corporală.

Cercetătorii au testat această teorie pe șoareci și muște și au descoperit că „închiderea” genei ALK le permite animalelor să rămână suple chiar și în urma administrării unei diete bogate în zaharuri și grăsimi.

Josef Penninger, coordonatorul cercetării, din cadrul Universității British Columbia, spune că blocarea acestei gene ar putea putea reprezenta baza unui tratament împotriva obezității la oameni.

O genă care nu doar ne înrașă, ci ne îmbolnăvește

Profesorul mai spune că fiecare dintre noi știm pe câte cineva care poate mânca orice, fără a se îngrășa.

„Pot să mănânce orice vor și sunt sănătoși din punct de vedere al metabolismului. Mănâncă mult, nu fac exerciții mereu, dar pur și simplu nu se îngrașă.

Toată lumea studiază acum obezitatea și genetica din spatele acestei afecțiuni, așa că ne-am gândit să demarăm un nou domeniu de cercetare, să studiem suplețea”, spune profesorul Penninger.

Proteina ALK a reprezentat interes pentru mulți cercetători de-a lungul anilor, în acest moment existând deja câteva medicamente care o vizează.

Motivul este acela că gena respectivă suferă destul de des mutații, generând mai multe tipuri de cancer, câștigându-și proasta reputație de a contribui la dezvoltarea tumorilor.

Rolul acestei gene, în afară de cel în dezvoltarea cancerului, este neclar, dar noile descoperiri sugerează că joacă un rol esențial în suplețe.

Penninger spune că este posibil ca într-o zi să fie folosită o tehnică de a ajuta oamenii să slăbească, asemănătoare celei folosite acum în tratarea cancerului.

„Inhibatori ai genei ALK sunt folosiți deja în tratarea cancerului. Am putea face acest lucru și pe viitor și chiar vom încerca să facem acest lucru”, a adăugat coordonatorul studiului.

Cercetările efectuate de chipa profesorului au vizat profilul genetic a 47,102 oameni, cu vârste între 20 și 44 de ani din Estonia, începând cu anul 2000.

Potrivit lui Penninger, acest lucru le-a permis specialiștilor să facă legătura dintre absența genei ALK și oamenii care sunt în mod normal mai slabi, continuând cu testele în laborator.

Acum, oamenii de știință vor să facă mai multe cercetări pentru a vedea dacă medicamentele care inhibă această genă sunt eficiente și în acest scop, înainte de a începe testele pe oameni.