Robert Bosch, liderul global în domeniul pieselor auto, a decis să concedieze 5.500 de angajați și să reducă programul de lucru și salariile pentru alți 10.000 de angajați.
Măsura reflectă dificultățile din industria auto germană, care se confruntă cu o cerere scăzută și cu o concurență intensă din partea producătorilor chinezi de vehicule mai accesibile, conform Reuters.
Joi, compania anunțase deja că va micșora timpul de lucru pentru 450 de angajați. Cei afectați, care în mod obișnuit lucrau 38 sau 40 de ore pe săptămână, vor trece la un program de 35 de ore, a confirmat sâmbătă un reprezentant oficial, citând informații oferite de agenția dpa.
Declinul în sectorul auto german a lovit și alți mari producători. Volkswagen este implicată într-un conflict tot mai intens cu angajații săi, legat de planurile de închidere a unor fabrici din Germania, iar Mercedes a anunțat măsuri stricte pentru reducerea cheltuielilor.
Volkswagen intenționează să închidă mai multe uzine și să elimine mii de locuri de muncă în Germania, în încercarea de a face față unei crize financiare profunde, conform dw.com.
„Consiliul de administrație intenționează să închidă cel puțin trei uzine în Germania”, a declarat, luni, Daniela Cavallo, președinta comitetului de întreprindere al concernului Volkswagen, în timpul unui eveniment de informare a angajaților organizat la Wolfsburg.
Conducerea VW a informat reprezentanții angajaților despre planuri de reducere masivă a costurilor și de diminuare a numărului de salariați, ceea ce va afecta zeci de mii de angajați din întreaga Republică Federală.
Această decizie a generat proteste semnificative. La principala uzină a Volkswagen din Wolfsburg, aproximativ 25.000 de lucrători s-au adunat pentru a-și exprima nemulțumirea, mai scrie dw.com.
Proteste similare au avut loc în alte nouă locații din Saxonia Inferioară, Hessa și Saxonia, toate fiind vizate de restructurări, potrivit Danielei Cavallo, lider al comitetului de întreprindere.
Volkswagen evită să confirme public aceste măsuri, preferând să discute mai întâi cu sindicatele și reprezentanții angajaților. Totuși, compania subliniază necesitatea stringentă de a reduce costurile pentru marca sa principală, VW, care înregistrează o scădere dramatică a profitului, a mai menționat sursa citată.
„Situația este gravă, iar responsabilitatea partenerilor de negociere este enormă”, a declarat Gunnar Kilian, șeful departamentului Resurse Umane. „Fără măsuri ample de consolidare a competitivității nu ne vom putea permite investiții esențiale în viitor”.