News

„Cel mai scump viraj la stânga” – 55 de milioane euro. Nicușor Dan, vești proaste despre Pasajul Ciurel

Nicușor Dan anunță vești proaste despre continuarea Pasajului Ciurel, descris după inaugurare ca fiind ”cel mai scump viraj la stânga”.
05.11.2021 | 16:57
Cel mai scump viraj la stanga  55 de milioane euro Nicusor Dan vesti proaste despre Pasajul Ciurel
„Cel mai scump viraj la stânga” - 55 de milioane euro. Nicușor Dan, vești proaste despre Pasajul Ciurel. Colaj Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Pasajul Ciurel, numit de bucureșteni ”cel mai scump viraj la stânga din România”, nu va mai fi prelungit până la Autostrada A1 București-Pitești, cum era prevăzut inițial, a anunțat, vineri, 5 noiembrie, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. În proiect, drumul de la pasaj la autostradă trebuia să treacă prin cartierul Militari.

Podul Ciurel, o investiție de 55 de milioane de euro care se sfârșește într-un dig

Podul Ciurel reprezintă o investiție de 55 de milioane de euro și a fost inaugurat după zece ani de lucrări, în 2020, chiar înainte de alegerile locale.

ADVERTISEMENT

Problemele au apărut însă pe loc. În afară de ambuteiaje, și autobuzele au avut mari dificultăți la intrarea pe pod, întrucât banda de circulație era prea îngustă, așa că a fost nevoie să fie lărgită.

Prin Pasajul Ciurel se urmărea redirecționarea circulației din centrul Capitalei în direcția Autostrăzii A1 București-Pitești, fără a mai străbate zona cartierului Militari. Actualmente, pasajul traversează șoseaua Virtuții și se oprește în digul din jurul Lacului Morii (Ciurel).

ADVERTISEMENT

De ce nu vrea Nicușor Dan să continue Pasajul Ciurel

Nicușor Dan spune că unul dintre motivele pentru care străpungerea spre A1 nu va mai fi realizată este că acest drum ar fi trecut la doar 20 de metri de Lacul Morii, din care se alimentează cu apă Capitala.

Al doilea motiv invocat de Nicușor Daneste acela că proiectele de dezvoltare urbanistică a râului Dâmbovița ar putea fi afectate de legarea Pasajului Ciurel de Autostrada A1 București-Pitești.

ADVERTISEMENT

„Din două motive. Unul este un motiv de mediu. Așa cum este proiectul făcut, el trece la 20 de metri de un lac din care Bucureștiul se alimentează, pe de o parte. Pe de altă parte, Bucureștiul are o mare oportunitate în zona care începe de la Lacul Morii și se termină fie la Biblioteca Națională, fie la Parcul Văcărești”, a explicat Nicușor Dan.

Planuri mari pentru râul Dâmbovița

Edilul Capitalei vrea ca râul ”Dâmbovița să devină un element definitoriu” al Bucureștiului. Dar are în planu și realizarea de spații pietonale pe de-a lungul râului.

ADVERTISEMENT

„Noi vrem ca Dâmbovița să devină un element definitoriu al orașului în care să avem foarte spații pietonale, este o foarte mare densitate academică în zona de la Semănătoarea până la Biblioteca Națională. Și atunci nu vrem să facem o astfel de ieșire până în autostradă, ar transforma toată această zonă din stânga și din dreapta Dâmboviței într-o zonă de tranzit și nu într-o zonă urbană pe care noi vrem să o dezvoltăm”, a afirmat primarul Capitalei.

Planurile de dezvoltare au aproape un an

Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat în urmă cu aproape un an că a luat decizia de a amenaja Delta Văcărești, dar și Lacul Morii, precum și crearea unei centuri verzi pentru bucureșteni și pentru localitățile limitrofe.

Nicușor Dan a căzut de acord cu premierul de atunci, Ludovic Orban, că trebuie să ia măsuri concrete contra poluării la nivelul Capitalei. Printre soluțiile propuse atunci se număra și montarea de borne pentru autoturisme electrice.

ADVERTISEMENT