News

Centura Capitalei va avea patru benzi între DN5 și A2.”Fluidizăm traficul și sporim siguranța”

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că o porțiune din Centura Bucureștiului se va lărgi la patru benzi.
13.08.2021 | 15:34
Centura Capitalei va avea patru benzi intre DN5 si A2Fluidizam traficul si sporim siguranta
ADVERTISEMENT

Cătălin Drulă a anunțat pe pagina sa de socializare că Centura Bucureștiului se va lărgi la patru benzi între DN5 și A2.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o licitație pentru studiul de fezabilitate care este necesar pentru lărgirea drumului.

ADVERTISEMENT

Studiul trebuie să cuprindă și soluții pentru amenajarea a patru intersecții la DC13 (Strada Leordeni), Splaiul Unirii, Tunari și Ștefănești.

Centura Capitalei va avea patru benzi între DN5 și A2.”Fluidizăn traficul și sporim siguranța”

Cătălin Drulă a anunțat că tronsonul DN5 – A2 Din Centura Capitalei va avea patru benzi. Pentru acest lucru CNAIR a lansat vineri o licitație pentru un studiu de fezabilitate privind fluidizarea traficului și creșterea siguranței.

ADVERTISEMENT

“Sporim siguranța rutieră și fluidizăm traficul pe centura Bucureștiului. DNCB se lărgește la patru benzi între DN5 și A2.

Compania de drumuri a lansat astăzi licitația pentru un studiu de fezabilitate în vederea creșterii siguranței rutiere și fluidizării traficului pe șoseaua de centură a Bucureștiului. Foarte important – pe semi-inelul sudic, între DN5 și A2

ADVERTISEMENT

(rămas restant pentru modernizare), șoseaua va fi lărgită de la 2 la 4 benzi, iar acest proiect este inclus și el în licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate”, scrie Drulă, pe Facebook.

Se vor amenaja patru intersecții

Ministrul Transporturilor a mai anunțat că se vor amenaja și moderniza și patru intersecții. Ștefănești, Tunari, Splaiul Unirii și DC13 (Strada Leordeni). Proiectul va cuprinde construirea unor drumuri colaterale (paralele cu drumul național), construirea unor pasarele pietonale subterane sau supraterane, amenajarea trotuarelor, parcărilor și stațiilor de autobuze. De asemenea, se vor monta și panouri fonoabsorbante.

ADVERTISEMENT

“Studiul de fezabilitate va analiza și felul în care drumul național de centură a Capitalei poate fi interconectat cu proiectele adiacente, gestionate de autoritățile locale sau centrale (spre exemplu, parcări park & ride sau platforme multimodale), astfel încât să existe o viziune integrată a transportului în zona București-Ilfov”, a mai anunțat ministrul.

Cătălin Drulă a anunțat și costul lucrărilor. Banii provin din fonduri europene.

“Proiectarea ambelor sectoare este estimată la circa 10 milioane de lei, bani proveniți din fonduri europene, iar perioada maximă de finalizare a studiilor este de 10 luni. Ofertele se pot depune până la final de septembrie”, a mai scris Cătălin Drulă pe contul său de facebook.

ADVERTISEMENT