Traficul feroviar a fost oprit temporar în tot județul, după ce locomotiva care circula pe ruta Brașov – București – Constanța s-a defectat. Circulația a fost redeschisă pe un singur fir de circulație după zeci de minute de blocaj.
”Traficul feroviar a fost oprit temporar, miercuri, între Lehliu şi Săruleşti, judeţul Călăraşi, din cauză că locomotiva unui tren care circula pe ruta Braşov – Bucureşti – Constanţa s-a defectat.
Trei trenuri au staţionat în gări din zonă, dar ulterior traficul a fost deschis pe un fir, garniturile fiind reînscrise în circulaţie”, conform purtătorului de cuvânt al CFR Călători.
Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al instituției, a precizat că circulația feroviară a fost întreruptă la ora 10:10, pe intervalul Lehliu – Sărulești. Locomotiva stricată aparținea trenului IC 538. Acesta circula în direcția Brașov – București – Constanța.
Experții au explicat că ”s-a rupt pantograful pantograful locomotivei pe firul I, între staţiile Lehliu şi Săruleşti, în zona km 55+700, pantograf care a intrat şi în gabaritul firului II”.
”Pentru intervenţia operativă necesară redeschiderii circulaţiei pe firul II, au fost îndrumate în zonă două drezine pantograf, din Chitila şi din Lehliu, cu personal specializat care va acţiona pentru ridicarea pantografului de pe firul II şi constatări necesare la linia de contact, pentru redeschiderea circulaţiei în condiţii de siguranţă”, a completat Brânzan, conform News.ro.
Cât despre trenul IR 1582, care circulă pe direcția Constanța – București Nord, staționa temporar în gara Lehliu. Acesta urma să fie repus în circulație după eliberarea firului II, în timp ce alte două trenuri au rămas blocate în gările Brănești și Pasărea. Este vorba despre IR 1930 (Brașov – Constanța) și IR 11683 (București Nord – Constanța).
A durat mai bine de 90 de minute până când situația a fost remediată, chiar dacă parțial. ”La ora 11.25 s-a redeschis firul II, trenurile staţionate temporar fiind reînscrise treptat pe în circulaţie. Până la reînscrierea în trafic şi a trenului IC 538, toate celelalte garnituri vor circula, din ambele sensuri, doar pe firul II”, a completat purtătorul de cuvânt al CFR Călători.
Din păcate pentru CFR Călători, sau mai bine zis pentru călători, astfel de incidente sunt aproape săptămânale. Doar în ultima lună, și pe fond de cod roșu de caniculă, zeci de trenuri au întârziat, s-au stricat sau s-au blocat pe calea ferată din cauza restricțiilor de viteză. Călătorii sunt cu adevărat disperați și regretă mereu decizia de a călători cu trenul în România.