News

CFR Călători spală lenjerii de pat de un milion de euro! Contre în privința vagoanelor de dormit

CFR Călători spală lenjerii de pat de un milion de euro, conform licitației postată pe sistemul electronic de achiziții publice
19.06.2021 | 12:34
CFR Calatori spala lenjerii de pat de un milion de euro Contre in privinta vagoanelor de dormit
CFR călători e dispusă să plătescă și un milion de euro pentru curățarea lenjeriilor. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Mai exact, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA a decis să externalizeze serviciul de spălătorie. Și a trecut direct la fapte. A postat pe SEAP un anunț prin care și-a arătat intenția de a achita bani serioși pentru cei care pot curăța lenjeriile de pat ale vagoanelor de dormit și cușetă, dar și prosoapele și fețele de masă ale vagoanelor restaurant.

Şi reprezentanţii companiei n-au stat deloc pe gânduri. Au transmis că sunt gata să plătească, atenție, chiar și un milion de euro pentru acest serviciu. În mod evident au impus și câteva condiții, dar și o durată a viitorului contract.

ADVERTISEMENT

CFR-ul spală lenjerii de pat de un milion de euro!

De remarcat că licitația are ca obiect ”Servicii de spălătorie a lenjeriei de pat (cearceaf plic, cearceaf pat şi faţă de pernă), a pilotelor, pernelor, feţelor de masă, naproanelor şi prosoapelor cu care sunt dotate vagoanele de dormit, cuşetă, bar şi restaurant în Revizia de Vagoane Bucureşti Griviţa”.

Un an și jumătate, adică 18 luni trebuie să asigure firma care câștigă, livrarea produselor curate. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru este cuprinsă între 170.929,95 și 4.588.402,85 lei.

ADVERTISEMENT

CFR Călători ar putea să trimită marfă serioasă. Astfel, conform înțelegerii cantitățile maxime ce vor fi incluse sunt de 810.000 de cearșafuri plic. De asemenea, tot atâtea cearșafuri de pat și fețe de pernă ar putea fi livrate pentru curățare.

Totodată, câștigătorul licitației ar putea fi nevoit să spele în perioada mai sus menționată nu mai puțin de 6.050 de pilote, 1.950 de perne, 4.900 de huse pentru perne, 440 de prosoape mari, 1.370 de prosoape mici și 345 de fețe de masă.

ADVERTISEMENT

Garanția de participare la licitație este stabilită la valoarea de 18.076 de lei și este irevocabilă. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare la procedura de achiziție este data de 19 iulie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 19 octombrie 2021

CFR a introdus vagoane de dormit și pe rutele de zi

Vă readucem aminte că CFR Călători a anunțat de curând că a introdus vagoane de dormit şi cuşetă chiar și la trenurile de lung parcurs care circulă în timpul zilei. Potrivit unui comunicat al companiei, în prima etapă, aceste vagoane au fost atașate pe rutele Iaşi – Timişoara şi retur şi Bucureşti Nord – Baia Mare şi retur.

ADVERTISEMENT

„La vagonul de dormit cu 2 locuri, costul suplimentului de pat va fi de doar 20 lei, reducerea fiind de 75% pe oricare din relaţiile incluse pe ruta Bucureşti Nord – Baia Mare la trenurile IR 1745/ RE 4005 şi RE 4006/ IR 1746.

Oferta la vagon cuşetă: în funcţie de tipul cuşetei, reducerea este de 27% şi de 25% din preţul suplimentului de pat. Practic, suplimentul de pat va fi 40 lei şi respectiv 30 lei, la trenurile IR 1833 şi IR 1834”, a transmis CFR Călători.

Vagoanele de dormit şi cuşetă sunt dotate cu instalaţii de climatizare şi prize electrice. Serviciul va fi extins ulterior şi pe alte rute, în funcţie de solicitările călătorilor şi de condiţiile specifice trenurilor.

Acuze dure ale Asociației Pro Infrastructura

Nu toată lumea a primit cu brațele deschise comunicatul CFR-ului. Asociația Pro Infrastructura a criticat în termeni duri anunțul și i-a urecheat pe directorii companiei de stat. „Incompetența și absurdul la CFR Călători atinge noi limite.

Într-un comunicat demn de “ziua păcălelilor”, CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit… la trenul exclusiv de zi Iași-Suceava-Timișoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46).

Asta în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iași-Constanța), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), își forțează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar… loc pe scaun.

De altfel, tot transportul “de noapte” la CFR Călători este într-o stare absolut catastrofală. Este o criză permanentă de vagoane de dormit și cușetă. Chiar și acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte”, au notat reprezentanții Asociației.

De remarcat că instituția feroviară de stat a replict prompt și a explicat că vagoanele nou introduse nu vor afecta deloc compunerea trenurilor de noapte. Se întâmplă lucrul acesta pentru că, în extrasezon, compania dispune de un excedent de astfel de vagoane.

CFR a mai transmis că va fi un plus de confort, fiindcă aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului.

ADVERTISEMENT