News

CFR Călători, zero șanse în bătălia pentru concediile de vară. Turiștii preferă companiile aeriene pe timp de COVID-19

05.03.2021 | 17:43
CFR Calatori zero sanse in batalia pentru concediile de vara Turistii prefera companiile aeriene pe timp de COVID19
ADVERTISEMENT

FANATIK îți spune cum CFR Călători are zero șanse în bătălia pentru concediile de vară și speranțe puține în a convinge turiști. Pe timp de pandemie de coronavirus, compania a avut probleme serioase și a solicitat ajutor de la buget pentru a rezista pe piață. O perioadă bună, garnituri întregi au fost scoase, în timp ce cele rămase au mers mai mult goale. 

Nici când măsurile s-au mai relaxat și oamenii au primit acordul autorităților pentru a circula situația nu s-a schimbat prea mult. Din contră – privind chiar la trenul care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni observăm că pasagerii nu se îngrămădesc.

ADVERTISEMENT

Oamenii preferă mașina personală pentru călătorii, mulți dintre ei spunând că nu sunt prea siguri în privința dezinfectării și a condițiilor de călătorie pe timp de COVID-19.

CFR Călători, zero șanse la turiști pentru concediile de vară

De asemenea, dacă ne raportăm la călătoriile în străinătate și la concediile de vară, situația pare a fi una cât se poate de clară. Aici intervin inclusiv prețul biletului, dar și durata călătoriei.

ADVERTISEMENT

CFR-ul a pierdut la pas și meciul cu transportatorii rutieri pe intern, transportatori apăruți ca la un semn, la fel ca ciupercile după ploaie.

Sursa foto – EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

Zeci de firme de microbuze și autocare au ciuntit din fiecare rută, în timp ce căile ferate au rămas să-și spună povestea puținilor oameni dispuși să le mai asculte, dar mai ales să le folosească.

ADVERTISEMENT

Ademeniți cu vagoane mai curate, cu un sistem de rezervare elegant și cu angajați capabili să aibă zâmbetul pe buze, călătorii s-au reorientat și către operatorii privați, acolo unde a fost posibilitatea.

Cum își iau avioanele partea leului în detrimentul trenurilor

Și când toată lumea credea că nu se poate mai rău, compania de stat și-a dat seama că pur și simplu nu are cum să reziste ofertelor pe care operatorii aerieni low cost le-au propus. Astfel, în acest moment, nu o dată s-a întâmplat ca trenurile să circule pe anumite rute mai mult goale.

ADVERTISEMENT

Între timp, spre deosebire de anii trecuți, Bucureștiul nu mai are legătură pe calea ferată cu Grecia, Turcia și nici Italia, trei țări pe care românii le preferă atunci când vine vorba de concediul de vară. Salonic, Istanbul sau Venezia au rămas amintiri frumoase și cam atât în ciuda faptului că agențiile de turism spun că familiile cu copii s-ar orienta mai repede către un asemenea tip de transport.

„Este și normal ca o familie cu copii, mai ales săriți de 5 ani de zile, să prefere o asemenea aventură, până la urmă. O seară în familie într-o cușetă a unui vagon de dormit. Sunt lucruri absolut normale în Europa, sunt lucruri pentru care există doritori, vă asigur.

Doar că realitatea te izbește din plin atunci când privești prețul și timpul pe care trebuie să-l petreci în tren. Așa că lumea se orientează din mers către avioane. Ajung în nici două ore la Viena, la cea mai tare Zoo din Europa. Încercați să comparați 90 de minute cu 19 ore cât stați în tren”, a zis pentru FANATIK, Alina Morea, consultant al unei agenții de turism

Cât costă biletele de tren spre Europa

Ruta spre Viena, altădată o adevărată regină a căilor ferate române a rămas legată de capitala Austriei mai degrabă la prețuri. Nu mai puțin de 37 de euro costă un bilet dus întors la clasa a doua. Cine vrea la vagonul cușetă cu 6 paturi atunci trebuie să mai adauge 10 euro. 57 de euro este costul pentru un compartiment cu 4 paturi, 69 de euro pentru 3 paturi și 89 de euro pentru clasa 1 cu 2 paturi. Ca să călătorești singur trebuie să plătești nu mai puțin de 149 de euro.

Trebuie să te înhami cu o răbdare de fier pentru că vei ajunge la destinația finală după 19 ore petrecute în tren. 19 euro plătești pe un bilet dus întors la companiile aeriene low cost. De altfel, în acest moment, chiar și compania de stat oferă bilete de avion mai ieftine către capitala Austriei.

Sursa foto – EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

Germania sună la fel pe calea ferată, adică scump. 198 de euro costă un bilet la Munchen, clasa a doua. În mod evident se plătește un supliment de pat dacă doriți să călătoriți la vagonul de dormit. Și n-ar strica să faceți lucrul acesta având în vedere că o să stați în tren 25 de ore și 25 de minute timp în care veți bifa 43 de opriri.

București – Koln costă 234 euro și pentru rezervarea locului la vagon clasa, de dormit sau cușetă, se plăteşte suplimentar. TAROM-ul oferă un preț mai bun și o călătorie în puțin peste două ore.

Cine vrea să meargă la Praga scoate din buzunar 169 de euro. Primește la schimb un loc la clasa a doua. Orice altceva înseamnă bani în plus. Nu şi pentru un bilet de avion low cost care te scuteşte de cele 28 de ore de drum şi 36 de opriri. Se poate și mai greu pentru că pe ruta Bucureşti – Varşovia se bifează 39 de stații. Și 196 de euro. De remarcat că dacă achiziționați până la 31 martie un bilet pe rutele europene beneficiați de o reducere de 20 la sută.

ADVERTISEMENT