Examenul de obţinere a permisului auto poate da bătăi de cap uneori tocmai la proba teoretică. Viitorii șoferi se împotmolesc uneori la întrebări relativ simple.
Un chestionar este format din 26 de întrebări, iar candidaţii trebuie să răspundă corect la minimum 22 dintre ele pentru a promova proba.
Majoritatea celor care vor să obțină permisul auto sunt cu gândul la proba practică. Din păcate, unii dintre ei nu mai ajung în această fază a examenului deoarece au neglijat prea mult tocmai proba teoretică.
Cel mai adesea, candidații care pică examenul se plâng că testul auto a avut multe întrebări capcană, care i-au pus în dificultate.
Cei mai mulţi dintre participanți greşesc la întrebările care au mai multe variante de răspuns corecte sau nici una. Cei de la www.i-drpciv.ro au făcut un top al întrebărilor dificele din chestionarele auto. Vă prezentăm mai departe câteva din variantele care-i încurcă pe viitorii șoferi.
1. Viteză trebuie redusă obligatoriu la:
A) trecerile de pietoni;
B) semnalul poliţistului de frontieră;
C) la întâlnirea indicatorului cedează trecerea.
Mulți dintre canditați vor fi tentaţi să bifeze toate răspunsurile corecte, dar în realitate corecte sunt doar variantele b) şi c). Explicația este simplă: în cazul trecerilor de pietoni nu ar trebui încetinit decât dacă sunt pietoni angajaţi pe trecere.
2. Pentru care dintre situatiile de mai jos se dispune retinerea permisului?
A) Pentru neacordarea prioritatii de trecere;
B) Permisul de conducere este deteriorat;
C) Permisul prezinta modificari, stersaturi sau adaugiri.
Toate răspunsurile sunt corecte la această întrebare.
3. Care sunt situaţiile în care ar trebui redusă viteza?
A) la trecerea la nivel cu calea ferată curentă cu barieră;
B) la trecerea la nivel cu calea ferată curentă fără barieră;
C) la trecerea la nivel cu calea ferată curentă industrială.
Aceasta este una dintre cele mai dificile întrebări din chestionarele DRPCIV online deoarece majoritatea particianților la examenul auto vor avea tendinţa să considere ca fiind corecte fie doar variantele b) şi c), fie toate trei variantele. Totuși, răspunsul corect este a) (deoarece în celelalte situaţii, conducătorii auto au obligaţia de a opri autovehiculul).
4. Situaţiile în care nu se poate circula cu un autoturism sunt:
A) dacă se depăşeşte masa maximă admisă, înscrisă în certificatul de înmatriculare;
B) dacă anvelopele sunt de mărimi şi caracteristici diferite faţă de cele înscrise pe certificat;
C) dacă autovehiculul depăşeşte înălţimea înscrisă în certificatul de înmatriculare.
Răspunsurile corecte în acest caz sunt a) şi b), deoarece nu există nici o restricţie de înălţime în ceea ce priveşte autoturismele.
5. Care dintre vehicule nu are prioritate de trecere?
A. Vehiculele care se pun în mişcare faţă de cele care circulă pe drumul public;
B. Vehiculul care coboară o pantă, faţă de cel care urcă, dacă sunt de aceeaşi categorie (şi unul trebuie să manevreze cu spatele);
C. Vehiculele care execută virajul spre stânga, faţă de cele din sens opus.
Răspunsuri corecte la această întrebare din examenul pentru permis auto sunt a) și c).
Ce riscă un conducător auto dacă are defecţiuni grave la mecanismul de direcţie al autovehiculului?
A) amendă contravenţionala, reţinerea certificatului de înmatriculare, precum şi reţinerea permisului de conducere, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule;
B) amendă contravenţionala;
C) amendă contravenţionala şi reţinerea certificatului de înmatriculare.
Uneori, candidaţii consideră a fi corectă una dintre ultimele două variante, dar varianta corectă este a).
Cum se semnalizează faptul că autovehiculul a rămas în pană pe partea carosabilă?
A) prin folosirea luminilor de poziţie;
B) prin instalarea triunghiurilor reflectorizante şi prin folosirea luminilor de avarie;
C) prin purtarea vestei reflectorizante.
La această întrebare din examenul de permis auto, variantele corecte sunt a) şi b). Vesta reflectorizantă nu este obligatorie, însă aceasta are rolul de a oferi siguranţă persoanei care o poartă, mai ales pe timp de noapte.