Cinci lucruri pe care trebuie să le știi atunci când mergi la cumpărături. „Dacă le facem, de mâine, rămânem și cu mai mulți bani în buzunar, copiii noștri vor fi mai sănătoși și noi mai fericiți”, susține președintele InfoCons, Sorin Mierlea.
Cinci aspecte pe care e bine să le cunoști atunci când pleci la cumpărături. Dezvăluirea făcută de președintele InfoCons. Clienții vor rămâne cu bani în buzunar dacă țin cont de aceste reguli extrem de simple.
În plus, oamenii vor fi mai sănătoși, ceea ce înseamnă că nu vor avea probleme de sănătate. În primul rând, Sorin Mierlea spune că toate persoanele trebuie să fie atente la etichetă, care trebuie să fie scrisă în limba română, indiferent de produsul achiziționat.
În al doilea rând, ingredientele din care este compus un aliment trebuie să fie scrise în ordine descrescătoare. Spre exemplu, dacă un pateu de ficat nu are primul ingredient ficat, atunci nu trebuie luat de pe raft.
„Sunt cinci lucruri pe care dacă le facem, de mâine, rămânem și cu mai mulți bani în buzunar, copiii noștri vor fi mai sănătoși și noi mai fericiți. Al treilea lucru de care trebuie să ținem cont este faptul că trebuie să ne uităm la termenul de expirare, dar neapărat coroborat cu punctul 4, cu modul de depozitare.
Degeaba cumpărăm un produs în termenul de valabilitate și îl depozităm greșit sau îl utilizăm greșit, pentru că acesta s-ar putea să se strice chiar dacă este în termenul de valabilitate.
Luăm un carton de ouă pentru că poate l-am găsit la promoție, îl punem frumos în portbagaj, la luneta mașinii, pentru că mai avem niște drumuri de făcut, acolo se încinge și când ajungem acasă le punem frumos în frigider și a doua zi ne doare burta, copilul vomită, nu știm ce s-a întâmplat.
S-au stricat ouăle. Ele erau în termen de valabilitate, dar nu au fost păstrate în conformitate cu eticheta”, a spus președintele InfoCons în emisiunea iThink, moderată de Iusti Fudulu, la Antena 3 CNN.
Sorin Mierlea a mai dezvăluit că ultimul lucru pe care trebuie să-l ia în calcul clienții atunci când ajung în magazin este bonul fiscal. Cumpărătorii trebuie neapărat să ceară bon fiscal înainte de a ieși din supermarket.
Președintele InfoCons susține că acesta reprezintă o primă măsură de protecție a consumatorilor, înainte de a fi o măsură de fiscalitate. Acest bon are înscrisă firma de la unde clientul a cumpărat prosusele, precum și ora și ce anume a achiziționat.
„Dacă produsul are o neconformitate, o problemă sau ne este încălcat un drept, avem dovada justificativă să recuperăm măcar daună materială sau morală. Și în al doilea rând, având bonul fiscal, avem premisa de 99,9 la sută că produsul respectiv a intrat dintr-un lanț de trasabilitate.
Așa că, dacă noi cumpărăm pentru copil un fresh de portocale, portocalele nu au fost aduse în plasă din Turcia sau mai știu eu unde, cu norme de pesticide încărcate sau mai știu eu cum, ci au intrat cu factură, dintr-un lanț de trasabilitate, de la un hypermarket, supermarket”, a mai spus Sorin Mierlea, pentru sursa citată.