Cele cinci persoane au remarcat cum velierul lor este în pericol de scufundare, după ce luase apă la bord, astfel că au fost chemați reprezentanții Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). Aceștia au reușit, pentru început, să scoată apa din interior, după care au remorcat velierul în Portul Turistic Mangalia.
Reprezentanții ARSVOM a oferit mai multe detalii despre salvarea velierului Minorca și a persoanelor aflate la bord. ”În jurul orei 03:30, Centrul Maritim de Coordonare (MRCC) solicită ajutorul navei SAR Theia, aparţinând Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare pentru a se deplasa către velierul Minorca, spre a-i acorda asistenţă.
Sar Theia cu echipajul de la bord, condus de comandant Drăghici Lucian împreună cu Călin Valerică- ofiţer mecanic şi Drăgănoiu Aurel- timonier, s-a deplasat în direcţia indicată de MRCC, respectiv la est de Vama Veche, pentru a acorda ajutor velierului Minorca. În această intervenţie, echipajul de pe SAR Theia a folosit pompa mobilă de santină a navei Sar, pentru a scoate apa din interiorul velierului”, au transmis reprezentanţii ARSVOM.
Conform News.ro, velierul Minorca avea cinci persoane la bord, toate de naționalitate română, și a fost remorcat în siguranță de către nava SAR Theia. Velierul a ajuns acum în condiții de siguranță în Portul Turistic Mangalia, însă salvatorii au preiczat că intervenția de salvare a fost foarte dificilă din cauza vremii nefavorabile. Asta, pentru că afară bătea vântul cu forță 6 Beaufort, iar marea era foarte agitată.
Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) are deseori misiuni de salvare, cel mai recent exemplu fiind cel din luna septembrie, când în Portul Constanța o navă a fost aproape de scufundare, însă în cele din urmă s-a reușit redresarea ei. Din fericire nu au existat nici atunci victime.
”R/M BRIZO, aparţinând Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, a reuşit să restabilească curentul electric pe nava avariată JETMAX 2 şi a început pomparea apei din bancul de balast inundat. Puntea principală a ieşit de sub apă, iar nava începe să se redreseze. R/M BRIZO rămâne în continuare în asistenţă”, ARSVOM. Nava JETMAX 2 este sub pavilion Vanuatu.
Are un echipaj format din opt membri şi transporta grâu. Miercuri seară, Căpitănia Portului Constanţa a dispus ca vaporul aflat în rada exterioară a portului maritim să fie remorcat până în rada interioară şi una dintre navele ARSVOM să ducă la bord pompe submersibile”, au transmis atunci salvatorii de la ARSVOM.
Din păcate nu tot timpul misiunile de salvare sunt un succes, cum este și cazul navei scufundate în luna iunie. Atunci, un împingător sub pavilion Cehia s-a scufundat după ce s-a lovit de un convoi de barje care se afla în manevră în port, însă cei cinci membri ai echipajului nu au fost răniți.
“Un împingător sub pavilion Cehia a intrat în coliziune cu un convoi ce se afla în manevră. În urma impactului nava cehă a suferit o gaură de apă în bordul babord. Trei împingătoare au fost trimise în asistenţă şi au acţionat cu 4 pompe pentru evacuarea apei, dar în ciuda eforturilor la ora 7:10 împingătorul avariat s-a scufundat”, transmiteau atunci salvatorii, cu mențiunea că nu au existat urme de poluare.