Orlando Nicoară a dezvăluit cine a decis ca meciurile din Premier League să fie doar pay per view pe Voyo. Mai mult decât atât, directorul general al companiei eAD, deținătoarea drepturilor TV pentru Superliga României, a calculat numărul de abonați noi pe Voyo de care are nevoie Pro TV pentru a-și acoperi investiția în pachetul exclusiv pentru Premier League.
Pro TV a plătit 30 de milioane de euro pentru a avea exclusivitatea transmiterii campionatului Angliei în următoarele trei sezoane, care se va vedea doar pe Voyo. Un abonament pe serviciul de streaming costă, în momentul de față, 4,76 de euro cu tot cu TVA, adică puțin sub 24 de lei.
Interesant este că această decizie nu a venit din birourile de pe Bulevardul Pache Protopopescu, după cum susține Orlando Nicoară, totul fiind orchestrat de PPF Group, multinaționala care deține Pro TV. Totodată, Orlando Nicoară a explicat că, dacă va menține prețul, televiziunea din România va avea nevoie să obțină pe Voyo între 200.000 și 250.000 de abonați noi doar pentru a-și acoperi costurile. Iar numărul trebuie menținut constant din prima lună de difuzare a Premier League până la finalul celui de-al treilea sezon.
„Un experiment interesant va începe, în această vară, și în România. ProTV a decis să transmită exclusiv pe Voyo, platforma lor de streaming online, toate meciurile din Premier League. Din informațiile pe care le am eu, decizia a venit în plic de la Praga, de la sediul central al grupului PPF, cel care deține televiziunile Pro.
Pentru a-și acoperi costurile, dacă prețul abonamentului nu se schimbă, Voyo trebuie să atragă, din prima lună și să mențină acest număr constant pe parcursul celor 3 sezoane, între 200.000 și 250.000 de noi abonați. Va fi interesant de urmărit și sper că echipa din Pache și-a antrenat bine o ‘brigadă’ împotriva pirateriei”, a scris Orlando Nicoară, pe pagina personală de Facebook.
În cazul în care nu va aduce suficienți abonați noi interesați de campionatul Angliei, Pro TV are opțiunea să crească valoarea abonamentului pe Voyo pentru a-și amortiza investiția. O astfel de mișcare i-ar putea determina pe utilizatorii actuali să renunțe la platformă.
Prin urmare, în mediul online se vehiculează că Pro TV va crea un abonament special cuprins între 10 și 15 euro doar pentru vizionarea partidelor din Premier League. Deocamdată însă trustul de pe Pache Protopopescu nu a confirmat oficial informația. Rămâne de văzut cât vor putea cataliza granzii Manchester United, City, Chelsea, Liverpool sau Arsenal pe piața media de România. La nivel mondial, Premier League este cel mai urmărit campionat.
Pro TV este liderul pieței de televiziune din România. Pro TV SRL are o cifră de afaceri în valoare de aproape 230 de milioane de euro. Profitul se ridică, de asemenea, la 59 de milioane de euro. Gigantul media urmărește să dobândească venituri suplimentare și din platforma online de streaming Voyo. Din acest motiv a fost luată hotărârea ca Premier League să fie transmis doar pe Voyo. Noua ediție a campionatului Angliei va începe vineri, pe 15 august, cu partida Liverpool – AFC Bournemouth.
Pentru ca politica față de Premier League aplicată și în preliminariile cupelor europene să nu îi afecteze propriii fani, conducerea FCSB a impus o clauză specială, numită informal și clauza „anti-Voyo”. Oficialii roș-albaștrilor au menționat, în contractele de vânzare a drepturilor de televizare pentru duelurile din preliminariile Ligii Campionilor, obligația câștigătorului licitației de a reda partidele și la televizor. Asta după ce meciurile cu Sparta Praga și LASK Linz, din vara trecută, au atras furia fanilor pentru că s-au văzut exclusiv pe Voyo.
Pro TV este marea favorită și pentru achiziționarea drepturilor TV pentru preliminariile în care va evolua campioana României. Sumele pregătite din Pache Protopopescu nu pot fi oferite de alt trust, informează paginademedia.ro. FCSB poate să oblige Pro TV să transmită la televizor doar jocurile pe care le dispută pe teren propriu. Așadar, duelurile din deplasare ale roș-albaștrilor în tururile I-III preliminare vor fi redate, cel mai probabil, doar pe Voyo. Prima Sport și Digi Sport și-au asigurat drepturile TV începând cu play-off-ul Ligii Campionilor. Aceleași posturi de televiziune vor reda partidele pornind de la grupa unică în Europa și Conference League.