Nimic nu se compară cu gustul unui covrig cald servit dimineața, în drum spre muncă sau la birou. Pe străzile din București, aproape la tot pasul există câte o patiserie. Una dintre cele mai cunoscute este Luca, locul de unde mii de bucureșteni cumpără diverse bunătăți.
Patiseriile Luca nu mai au nevoie de prea multe cuvinte care să le descrie. Sunt unele dintre cele mai cunoscute din București și nu numai. Locațiile faimoasei patiserii au depășit demult granițele țării, semn că afacerea merge de minune.
Produsele Luca se vând mereu ca pâinea caldă. Covrigii, pateurile, ștrudelele și pizza se dau pe bandă rulantă, iar cuptoarele merg toată ziua. Asta nu poate decât să-l bucure pe patronul lanțului de patiserii.
Deși, există multe covrigării, în Capitală, Luca a reușit să se poziționeze superior tuturor. Produsele de calitate i-au convins pe români și, drept dovadă, la finalul zilei, în vitrine bate vântul.
În fruntea acestei afaceri se află George Adragăi. La început, pe drumul spre succes a pornit alături de asociatul său, Mircea Cosmin Postole. Cei doi au fost destul de discreți și nu se cunosc prea multe detalii despre ei.
Însă, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe, entitatea care se ocupă de lanțul de patiserii Luca este, de fapt, Tinervis Group. Compania a fost fondată în 2010 și, chiar dacă a traversat criza financiară, a reușit să ajungă la cifre impresionante.
Potrivit cancan.ro, în 2022, cifra de afaceri a Tinervis Group a ajuns la 209.5 milioane de lei, iar profitul a ajuns la 41 de milioane de lei. Compania figura, în același an, cu 2.000 de angajați și 120 de locații.
După un timp, Mircea Cosmin Apostole s-a retras din parteneriat, lăsându-l pe George Adragăi la conducerea afacerii. Încheierea parteneriatului s-a produs în 2020 și a devenit oficială în 2023.
Deși, a rămas singur la conducerea afacerii, George Adragăi a continuat planul său de extindere. Astfel, în luna mai a acestui an, a fost deschisă prima patiserie Luca în Polonia. Aceasta se află în Varșovia și este prima locație din afara granițelor României unde se vând produsele Luca.
Alegerea nu a fost deloc una întâmplătoare. Potrivit directorului financiar al lanțului, piața din Polonia este similară celei din România, ambele având obiceiuri comune de consum. Tocmai de aceea, în ofertă se regăsesc majoritatea produselor disponibile în România.