News

Circulația rutieră din Paris, limitată la viteza de 30 km/h. Motivele care stau în spatele deciziei

În mod oficial, circulația rutieră din Paris a fost limitată la viteza maximă de 30 km/h, în întreaga metropolă.
30.08.2021 | 22:21
Circulatia rutiera din Paris limitata la viteza de 30 kmh Motivele care stau in spatele deciziei
ADVERTISEMENT

Începând cu 30 august 2021, în mod oficial, autoritățile din Paris au decis să reducă limita maximă de vitează în Capitala Franței la 30 km/h.

Vor exista şi excepţii de la acest maxim de viteză permis de noile reguli. Astfel, de exemplu, pe Champs Elysees se va putea circula în continuare cu 50 de km/h, iar pe șoseaua ce înconjoară Parisul va fi menținută viteza actuală de 70 de km/h.

ADVERTISEMENT

Parisul limitează oficial viteza maximă la 30 km/h în tot orașul, cu unele excepții

Decizia limitării vitezei din Paris a fost luată având la bază o consultare a populației de la sfârșitul anului 2020.

În perioada 27 octombrie – 27 noiembrie 2020, autoritățile din Capitala Franței au organizat o consultare privind generalizarea limitei de viteză la 30 km/h.  Au răspuns la studiul sociologic un total de 5 736 de persoane, dintre care 5.445 prin intermediul formularului online.

ADVERTISEMENT

Rezultatului consultării a arătat că 59% dintre cei chestionați sunt de acord cu această limitare a vitezei maxime din Paris.

Încă dinainte de această nouă măsură, limita de 30 km/h se aplica pentru aproximativ 60% din zona Parisului. Noua regulă acoperă de acum suprafaţa întregului oraş.

ADVERTISEMENT

Excepții sunt câteva artere rutiere majore, precum Bulevardul Champs Elysees, vor fi exceptate de la această regulă, iar limita de viteză va rămâne în cazul lor fixată la 50 km/h.

În Franța, astfel de limite de 30 km/h sunt deja în vigoare Grenoble și Lille, iar în Europa în Bilbao (Spania) și capitala Belgiei, Bruxelles.

ADVERTISEMENT

Motivele care stau în spatele deciziei de a limita viteza la 30 km/h în Paris

Oficialii de la Paris au anunțat ideea de a introduce această măsură de limitare a viteze maxime încă din luna iulie. Aceștia au spus că decizia vizează creșterea siguranței traficului, crearea de spațiu pentru bicicliști, reducerea poluării fonice și protejarea climei.

Publicația franceză Paris.fr enumeră avantajele deciziei luate de la autoritățile din Capitală: siguranță, reducerea zgomotului și creșterea mobilității.

Astfel, reducerea vitezei autorizate pe drumuri face posibilă, în medie, reducerea numărului de accidente soldate cu răniți cu aproximativ 25%. Această reducere poate ajunge la peste 40% pentru accidentele grave și mortale.

De asemenea, o reducere de 20 km/h a vitezei utilizatorilor drumului poate reduce la jumătate zgomotul (de ordinul a -3 decibeli) în apropierea benzilor de circulație. Poluarea fonică poate afecta sănătatea și calitatea vieții, cu repercusiuni fizice și chiar psihologice (stres, insomnie, depresie etc.).

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (2004), riscul ca un pieton să fie ucis în urma unei coliziuni este de 80% la o viteză de impact de 50 km/h și de doar 10% la o viteză de impact de 30 km/h.

Nu în ultimul rând, reducerea vitezei face posibilă regândirea spațiului public, organizarea diferită și o mobilitate mai ușoară. Prin reducerea vitezei de la 50 la 30 km/h, se eliberează în medie 20-50 cm de șosea, care poate fi realocată pentru alte utilizări: extinderea trotuarelor, vegetație nouă și crearea de piste pentru biciclete.

ADVERTISEMENT
Tags: