Circulația feroviară pe o linie importantă este întreruptă, trenurile fiind nevoite să staționeze în gările Chiajna, Bucureştii Noi şi Grădinari până la remedierea defecțiunii. Potrivit Companiei Naționale de Căi Ferate, defecțiunea ar fi apărut la linia de contact după ruperea pantografului unui tren privat.
Duminică dimineață, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a transmis că circulația feroviară este oprită temporar pe linia Chiajna – Grădinari. Totul ar fi pornit de la un deranjament la linia de contact produs după ruperea pantografului unui tren privat.
În consecință, toate trenurile care circulă pe această rută sunt nevoite să staționeze în gările Chiajna, Bucureştii Noi şi Grădinari până la remedierea deranjamentului. CFR a transmis că, din primele verificări, deranjamentul a fost cauzat de ruperea pantografului unui tren privat de călători, tren care în acest moment este oprit în Gara Chiajna.
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că traficul feroviar pe intervalul Chiajna – Grădinari este închis la această oră, din cauza unui deranjament înregistrat la linia de contact.
Personalul de specialitate al Regionalei CF Bucureşti este pe teren pentru remedierea deranjamentului, iar în intervalul orar necesar intervenţiilor cu drezina pantograf, pentru înlocuirea firului de contact şi repunerea sub tensiune pe firul II, circulaţia trenurilor este oprită temporar, firul I fiind închis pentru lucrări”, a transmis purtătorul de cuvânt CFR SA.
Incidentul de duminică dimineață vine la mai puțin de 24 de ore după ce, în stația Cotnari, vagonul unui tren ce circula pe ruta Iași-Hârlău a luat foc. Din fericire nu au fost raportate victime, toți cei 20 de pasageri ce se aflau în tren coborând singuri din tren.
De asemenea, la începutul acestui an, circulația trenurilor a fost oprită pentru circa două ore tot pe ruta Chiajna – Grădinari (pe firul II) din cauza defecțiunii unei locomotive. Au fost afectate șase trenuri de călători, care au fost nevoite să aștepte în gările adiacente redeschiderea circulației feroviare.
De altfel, datele oficiale arată că pe parcursul anului 2022, trenurile CFR au avut întârzieri cumulate de 4.326.618 minute, ceea ce înseamnă 3004 zile, adică peste opt ani. Întârzierile la trenurile CFR par să fie în trend crescător, în condițiile în care pentru anul 2020 acestea totalizaseră doar 2,5 milioane de minute.
La capitolul accidente, tot pentru anul 2022, au fost consemnate 280 de accidente feroviare, dintre care 93 de loviri de persoane (cu excepția cazurilor de suicid), 158 loviri ale vehiculelor rutiere, 5 incendii de tren, 26 de deraieri și o singură coliziune de trenuri.