CM BRAZILIA 2014: „Ţeapa” Brazuca by Adidas

La fiecare 4 ani, conform tradiţiei, cei mai buni jucători şi antrenori de fotbal din lume se „reunesc” în jurul unei noi mingii. La turneul final mondial....
13.06.2014 | 12:39
CM BRAZILIA 2014 Teapa Brazuca by Adidas

La fiecare 4 ani, conform tradiţiei, cei mai buni jucători şi antrenori de fotbal din lume se „reunesc” în jurul unei noi mingii. La turneul final mondial.

Adidas creeaza mingea oficiala a Cupei Mondiale încă din 1970 şi, evident, s-a lovit de critici chiar din acel moment. În 2002, portarul italian Gianluigi Buffon numea modelul „Fevernova”  „o mingiuţă ţopăitoare pentru copii”.

feranova

În 2010, and Adidas a prezentat modelul „Jabulani” în Africa de Sud, portarul spaniol Iker Casillias asemăna „Jabulani” cu „mingile pentru plajă”. Asta nu împiedica Spania să cîştige CM şi Adidas să vîndă 13 milioane de exemplare…  Învinşii din finală, italienii, trebuiau să spună şi ei ceva, aşa că Giampaolo Pazzini caracteriza „Jabulani” drept , „un dezastru pentru atacanţi, prea uşoară şi iute”.

Jabulani_destacado

În a doua săptămînă din decembrie 2013, Adidas dezvăluia „Brazuca”, mingea ediţiei braziliene a Cupei Mondiale. Şi care urma să fie folosită cît mai mult pînă la debutul de joi al turneului final. Chiar şi fanii care erau dispuşi să dea 160 de dolari o puteau cumpăra pentru miuţele de foc din spatele casei.

adidas-Brazuca-790x552

Ce nu se ştia, însă, era că deja cei mai importanţi fotbalişti ai lumii foloseau „Brazuca” de cîteva luni bune, numai că nu ştiau! O tactică-surpriză a celor de la Adidas. „Brazuca” fusese introdusă pe furiş în meciurile din întreaga lume, potrivit lui Patrik Nilsson, şeful companiei pe America de Nord! Ce verdict mai bun putea să putea da decît folosirea ei în condiţii reale de competiţie? Sub nume deja consacrate, primele exemplare au ajuns în Bundesliga, primul club beneficiar a fost Bayern Munchen. A urmat AC Milan şi, implicit, Serie A şi apoi a trecut oceanul la Boca Juniors, în Argentina „Întotdeauna am făcut teste intensive şi inventive, doar că de data asta am dus lucrurile un pas mai departe”, a declarat Nilsson.

Specialistul Adidas în negociere Rober Cialdini spunea că „odată obişnuiţi cu un lucru oamenii nu mai au reticenţa şi nevoia să critice respectivul lucru ca şi atunci cînd e nou, mai mult, intraţi într-o dezbatere tind să-şi menţină poziţia dintr-un instinct de a rămîne constanţi şi devotaţi părerii iniţiale”. Iar ce au avut de spus cei peste 3.000  de jucatori care au venit în contact cu noua minge fără să ştie a bucurat întreaga compania Adidas: mingea este bună. Să vedem ce spun şi învinşii din finala de pe 13 iulie, de la Rio de Janeiro…

adidas-brazuca-ball-workd-cup-2014-designboom07