Compania Coca-Cola a luat o decizie controversată, mai ales pentru organizațiile de mediu. Reprezentanții producătorului de băuturi carbogazoase și-au schimbat obiectivele anunțate acum câțiva ani. Ce au decis în legătură cu reciclarea?
Coca-Cola a anunțat, de curând, că își va reduce semnificativ obiectivele pentru reciclarea și reutilizarea ambalajelor sale. Organizațiile de mediu internaționale au criticat decizia de a renunța la angajamentele inițiale, anunțate în 2018.
În cursul zilei de zilei de luni, compania a transmis că noul ei obiectiv este să folosească între 35% și 4-% material reciclat în ambalajele primare, adică plastic, sticlă și aluminiu, până în anul 2035.
În 2018, însă, reprezentanții Coca-Cola au declarat că vor să utilizeze minimum 50% material reciclat până în 2030. Mai mult, compania a făcut schimbări și în privința angajamentului pentru reciclarea sticlelor și a dozelor.
Compania a transmis că “încearcă să contribuie la colectarea” a 70 – 75% din sticlele și dozele intrate pe piață. Nu a oferit, însă, un anumit termen. Producătorul a mai promis că va recicla echivalentul în plastic al tuturor ambalajelor sale, până în 2030.
Într-un comunicat de presă, Coca-Cola a precizat că “noile obiective vin după zeci de ani de experiență privind sustenabilitatea și evaluări periodice ale progreselor realizate”, potrivit CNN.
De asemenea, în 2023, pentru al șaselea an consecutiv, compania a fost numită, de către Break Free From Plastic “cel mai mare poluator cu plastic” din lume. Coordonatorul global al grupului a criticat decizia producătorului.
“Cea mai recentă mișcare a Coca-Cola anulează planurile verzi, prin renunțarea la obiectivele anunțate anterior și prin faptul că alege să inunde planeta cu mai mult plastic pe care nici măcar nu îl poate colecta și recicla în mod eficient.
Acest lucru nu face decât să întărească reputația companiei că este cel mai mare poluator de plastic din lume.
Dacă nici măcar nu își poate păstra angajamentele minime, cum poate pretinde că este serioasă în abordarea crizei globale a plasticului?”, a transmis Von Hernandez, coordonatorul global al grupului de campanie Break Free from Plastic.
Anunț făcut de producătorul de băuturi carbogazoase a venit după ce au eșuat negocierile pentru un tratat global pentru a reduce plasticul. Mai mult de 200 de țări nu au ajuns la un acord, la Busan. Au fost doi ani de tratative.