News

Coca Cola, investigată de Comisia Europeană. Care sunt acuzațiile la adresa companiei

Compania Coca Cola a intrat în vizorul Comisiei Europene pentru presupuse practici anticoncurențiale. Acuzațiile vin de la o asociație a comercianților.
22.05.2021 | 14:38
Coca Cola investigata de Comisia Europeana Care sunt acuzatiile la adresa companiei
ADVERTISEMENT

Autoritățile de reglementare antitrust ale UE au lansat o investigație preliminară asupra Coca Cola, a anunțat vineri Comisia Europeană.

Coca Cola, investigată de Comisia Europeană. Care sunt acuzațiile la adresa companiei

“Putem confirma trimiterea unor chestionare de către Comisie a trimis chestionare, ca parte a anchetei preliminare asupra Coca Cola”, a spus o purtătoare de cuvânt a Comisiei, citată de Reuters.

ADVERTISEMENT

“Ancheta preliminară este în desfășurare. Nu putem comenta sau prevedea calendarul sau rezultatul acesteia”, a mai spus ea, refuzând să ofere detalii suplimentare.

Coca Cola a confirmat că a primit o solicitare oficială de informații joi.

“Deși vom coopera pe deplin cu Comisia, nu ar fi potrivit să comentăm în timp ce procesul este în desfășurare. Respectăm legislația europeană în materie de concurență, precum și toate celelalte legi și reglementări aplicabile”, a precizat un purtător de cuvânt al companiei Coca Cola.

ADVERTISEMENT

Comercianții acuză Coca Cola de practici neconcurențiale

Grupul de lobby EuroCommerce, ai cărui membri includ Carrefour, Ikea, Metro și Tesco, a declarat că practicile de vânzare ale unor mărci multinaționale mari reprezintă o preocupare pentru comercianții cu amănuntul și angrosiști.

„Am semnalat de mulți ani problemele cu care se confruntă sectorul nostru din partea producătorilor de produse ‘obligatorii’ (must-have) care își folosesc puterea de piață pentru a impune condiții unilaterale și pentru a limita concurența în avantajul lor”, a declarat directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren.

ADVERTISEMENT

Publicația germană Lebensmittelzeitung a fost prima care a raportat despre ancheta UE.

Coca Cola se orientează spre băuturile alcoolice și băuturile pentru sportivi

Cu peste 1,9 miliarde de băuturi consumate în fiecare zi, Coca Cola este una dintre cele mai mari companii de profil din lume.

Dar, odată cu scăderea consumului de suc din SUA, producătorul de băuturi răcoritoare a fost nevoit să se reorienteze. Coca-Cola a lansat recent Topo Chico Hard Seltzer, marcând prima sa mutare pe piața băuturilor alcoolice după o pauză de patru decenii.

ADVERTISEMENT

De asemenea, compania a investit recent în categoria băuturilor de performanță sportivă cu BodyArmor și a achiziționat producătorul britanic de cafea Costa în 2019.

În pofida pandemiei, veniturile companiei au crescut cu 5% la 9 miliarde de dolari în primul trimestru al anului 2021 față de anul precedent.

Coca-Cola anticipează cu nerăbdare sezonul estival și campaniile de vaccinare.

ADVERTISEMENT