Michelin, producătorul francez de anvelope, a decis să își transfere zeci de posturi aferente diviziei Service & Solutions din Regatul Unit în România, astfel încât, până la final de an, mai multe echipe își vor desfășura activitatea de la Centrul de Servicii Partajate București, iar alte posturi ale producătorului din Stroke-on-Trent vor fi și în Polonia, potrivit MSN.
Compania își dorește relocarea a 61 de angajați în două locații din Europa de Est, mai exact în România și în Polonia, fiind vorba despre echipe de asistență ce operează în cadrul Service & Solutions, dar si angajați din Centrul de Contact cu Clienții, transmite Michelin.
Până la finalul lunii decembrie, Michelin va pune la dispoziție 22 de funcții din cadrul Service & Solutions la Centrul de Servicii Partajate din București, ca mai apoi să fie mutate în Varșovia alte 39 de posturi de customer service.
Următorul pas, potrivit AutoExpert, care a solicitat o declarație oficială din partea Michelin România ”va fi angajarea unor consultări colective și individuale pentru a explora posibilitatea de a minimiza sau evita concedierile. În conformitate cu valoarea de bază a Michelin, respectul pentru oameni, bunăstarea angajaților săi va fi o parte fundamentală a procesului. Michelin se va asigura că angajații afectați sunt primii care vor fi informați cu privire la încheierea acestor discuții”.
Cu toate acestea, în Marea Britanie vor fi totuși făcute reduceri de personal în urma acestor relocări, în pofida declarațiilor oficiale ale Michelin, relatează MSN.
Ba mai mult, pare-se că procesul întreg se va finaliza la Varșovia în septembrie anul viitor. Demn de notat este că departamentul Service & Solutions îi vizează pe clienții corporate ai Michelin, iar în sectoarele de producție nu vor exista concedieri.
Michelin a anunțat, în luna aprilie a acestui an, că va schimba câteva fluxuri de producție din cadrul uzinelor sale din Europa, iar către centrul de producție de la Zalău a fost mutată o parte din producția fabricii Olsztyn din Polonia. Până la finele anului curent, procesul va fi încheiat.
„Fabrica din Olsztyn trece printr-o transformare tehnologică pentru a răspunde mai bine tendințelor pieței de anvelope pentru camioane și autoturisme. Investițiile actuale sunt dedicate modernizării unității de producție a anvelopelor pentru autoturisme și camionete din fabrica, permițând înlocuirea unei părți a liniei de producție curente cu tehnologie actualizată,” transmitea Michelin acum aproape 6 luni.
În plus, Michelin a mai transmis că „fabricile din Aranda (n.n. – Spania), Alessandria (n.n. – Italia) și Zalău (n.n. – România) își vor utiliza capacitatea disponibilă și vor răspunde cerințelor pieței. Aceste transferuri vor permite echilibrarea capacității de producție a anvelopelor pentru camioane în fabricile din Europa, care vor putea produce volumele necesare pieței în anii următori”, conform AutoExpert.
Michelin deține în România trei uzine: una la Florești (fosta fabrică Victoria), și alte două unități la Zalău. Primul centru este pentru producție de cauciucuri de mașini și utilitare ușoare, iar la Zalău producția se axează pe cauciucuri de camioane și utilaje.
Una dintre cele doua uzine de la Zalău a fost construită acum două decenii, unde se produce cord metalic, element crucial și esențial pentru construcția și modelarea anvelopelor.