Luni seara, autoritățile române au luat decizia ca orice cursă aeriană pe ruta România – Italia și invers să fie suspendate din cauza epidemiei de Covid-19. Astfel, niciun avion nu va mai zbura între cele două țări în perioada 9 martie – 23 martie 2020. Cele două companii românești, TAROM și Blue Air, dar și operatorul low-cost Wizz Air au luat măsuri pentru pasagerii care au fost dezavantajați din cauza anulării curselor către Italia.
Astfel, cei de la TAROM sunt dispuși să ofere pasagerilor care au ratat cursele de Italia întreaga valoarea a biletelor, dar le și oferă posibilitatea să își cumpere o altă călătorie de acei bani:
„Pasagerii care aveau bilete achiziționate și aveau ca data de calatorie aceast interval (09.03.2020-23.03.2020) vor putea sa foloseasca contravaloarea acestora pentru a achiziționa o alta călătorie cu compania noastra sau vor putea primi banii înapoi. Pentru a execita opțiunea, va rugam sa ne contactați la adresa de email rezevari@tarom.ro sau la numărul de telefon 021 9361”, se arată într-o postare publicată de compania națională.
Și cei de la Blue Air le oferă pasagerilor afectați de decizia autorităților să își ia bilete în altă zi sau să își ramburseze călătoria:
„Toti pasagerii afectati de aceasta masura si care si-au introdus in sistemul de rezervari datele de contact complete si corecte, vor fi informati de catre departamentul nostru de Suport Clienti, prin SMS si e-mail, asupra optiunilor disponibile:
Și compania Wizz Air, cel mai mare transportator de pasageri low cost din Europa de Est, a venit cu precizări pentru pasagerii români care nu au mai prins cursele către Italia.
Astfel, aceștia își vor putea primi banii înapoi sau vor putea să păstreze suma respectivă sub forma unui credit prin care să își ia bilete către altă destinație, cu 20% mai scumpe:
„Pasagerii cu rezervări afectate de această modificare vor fi informați și vor fi reprogramați automat pe o rută alternativă cât mai curând posibil. Clienții care au rezervat direct pe wizzair.com sau în aplicația pentru mobil a companiei aeriene vor primi o notificare prin e-mail, în care li se oferă reprogramarea gratuită, rambursarea completă a banilor sau rambursarea a 120% din tarifului inițial sub formă de credit de companie”, se arată într-un comunicat trimis de Wizz Air pasagerilor care au fost „vătămați” de această restricție.
Potrivit datelor oficiale, pe primele șase luni din 2019 au fost nu mai puțin de 10 milioane de români care au zburat cu avionul. Dintre aceștia, Italia a fost pe primul loc cu aproape 900.000 de oameni care au plecat din România spre aeroporturi din această ţară şi cam tot atâţia care au zburat din „Cizmă” spre diverse aeroporturi de la noi.