Companiile aeriene se revanşează faţă de călătorii care aveau bilete către Italia. Ce măsuri au luat TAROM, Blue Air şi Wizz Air

SPECIAL FANATIK
Eduard Nicolae Popa   
în HotNews
09/03/2020, 17:38
Companiile aeriene se revanşează faţă de călătorii care aveau bilete către Italia. Ce măsuri au luat TAROM, Blue Air şi Wizz Air SPECIAL FANATIK
Companiile aeriene se revanșează față de călătorii care trebuiau să călătorească în Italia *foto: facebook TAROM

Luni seara, autoritățile române au luat decizia ca orice cursă aeriană pe ruta România – Italia și invers să fie suspendate din cauza epidemiei de Covid-19. Astfel, niciun avion nu va mai zbura între cele două țări în perioada 9 martie – 23 martie 2020. Cele două companii românești, TAROM și Blue Air, dar și operatorul low-cost Wizz Air au luat măsuri pentru pasagerii care au fost dezavantajați din cauza anulării curselor către Italia.

Pasagerii vor primi recompense din partea companiilor aeriene care efectuau cursele către Italia

Astfel, cei de la TAROM sunt dispuși să ofere pasagerilor care au ratat cursele de Italia întreaga valoarea a biletelor, dar le și oferă posibilitatea să își cumpere o altă călătorie de acei bani:

„Pasagerii care aveau bilete achiziționate și aveau ca data de calatorie aceast interval (09.03.2020-23.03.2020) vor putea sa foloseasca contravaloarea acestora pentru a achiziționa o alta călătorie cu compania noastra sau vor putea primi banii înapoi. Pentru a execita opțiunea, va rugam sa ne contactați la adresa de email rezevari@tarom.ro sau la numărul de telefon 021 9361”, se arată într-o postare publicată de compania națională.

Dragi pasageri, in urma ședinței Comitetului National pentru Situații Speciale de Urgență din data de 08.03.2020…

Posted by TAROM on Sunday, March 8, 2020

Și cei de la Blue Air le oferă pasagerilor afectați de decizia autorităților să își ia bilete în altă zi sau să își ramburseze călătoria:

„Toti pasagerii afectati de aceasta masura si care si-au introdus in sistemul de rezervari datele de contact complete si corecte, vor fi informati de catre departamentul nostru de Suport Clienti, prin SMS si e-mail, asupra optiunilor disponibile:

  • posibilitatea modificarii gratuite a datei de calatorie si/sau a rutei, pentru oricare dintre zborurile noastre (pt destinatiile din Italia, noua data de calatorie aleasa poate fi doar dupa data de 23 Martie 2020, ora 12:00);
  • contravaloarea biletului sub forma de creditare (voucher), ce poate fi utilizata ca o reducere din costul viitoarelor bilete/servicii achizitionate la compania noastra;
  • rambursarea segmentului de zbor anulat sau a sumei integrale platite pentru aceste bilete”, se arată pe site-ul Blue Air.

Wizz Air, ofertă specială pentru pasagerii afectați de coronavirus

Și compania Wizz Air, cel mai mare transportator de pasageri low cost din Europa de Est, a venit cu precizări pentru pasagerii români care nu au mai prins cursele către Italia.

Astfel, aceștia își vor putea primi banii înapoi sau vor putea să păstreze suma respectivă sub forma unui credit prin care să își ia bilete către altă destinație, cu 20% mai scumpe:

„Pasagerii cu rezervări afectate de această modificare vor fi informați și vor fi reprogramați automat pe o rută alternativă cât mai curând posibil. Clienții care au rezervat direct pe wizzair.com sau în aplicația pentru mobil a companiei aeriene vor primi o notificare prin e-mail, în care li se oferă reprogramarea gratuită, rambursarea completă a banilor sau rambursarea a 120% din tarifului inițial sub formă de credit de companie”, se arată într-un comunicat trimis de Wizz Air pasagerilor care au fost „vătămați” de această restricție.

Potrivit datelor oficiale, pe primele șase luni din 2019 au fost nu mai puțin de 10 milioane de români care au zburat cu avionul. Dintre aceștia, Italia a fost pe primul loc cu aproape 900.000 de oameni care au plecat din România spre aeroporturi din această ţară şi cam tot atâţia care au zburat din „Cizmă” spre diverse aeroporturi de la noi.

Închide ×