News

Competențele digitale solicitate de Ministerul Educației pentru inspectorii școlari: trimiterea unui email

04.05.2020 | 20:49
Competentele digitale solicitate de Ministerul Educatiei pentru inspectorii scolari trimiterea unui email
Monica Anisie, ministrul Educației/ Foto: Inquam Photos - Octav Ganea
ADVERTISEMENT

Capacitatea de a trimite un email este singura probă de competențe digitale la care sunt  supuși candidații la postul de inspector școlar general și inspector general adjunct. Trimiterea emailului este punctul notat cel mai mult în cadrul testului grilă prin care sunt  examinați candidații, scrie edupedu.ro.

Trimiterea mailului, punctajul cel mai mare la testul grilă

Proba scrisă la concursul pentru posturile de inspectori școlari generali constă într-un test grilă, cu 10 întrebări, dintre care două într-o limbă străină, la alegerea candidatului, potrivit metodologiei de concurs publicate de Monitorul Oficial.

ADVERTISEMENT

Punctajul este de 0,85 pentru fiecare întrebare, mai puțin trimiterea emailului cu testul grilă rezolvat la adresa indicată, pentru care se acordă 1,5 puncte. Această cerință este singura care vizează competențele digitale ale candidaților.

Printre puținele modificări față de precedentul concurs este că durata testului grilă va fi de 50 de minute, față de 30 de minute cât era până acum.

ADVERTISEMENT

Cealaltă probă constă în interviu și evaluarea CV-urilor candidaților pe baza documentelor depuse în dosarul de înscriere. Dosarul va putea fi depus în premieră online, însă debirocratizarea realizată este nulă întrucât este menținută obligativitatea ca odată cu prima probă să fie depus dosarul și pe suport de hârtie.

Candidaţii se prezintă cu dosarul de înscriere la concurs în format letric la prima probă a concurslui. Dosarul de înscriere trebuie să aibă fiecare filă numerotată şi să contină un opis în care se consemnează numărul total de file. Un exemplar al opisului se restituie, sub semnătură, candidatului”, se arată în metodologia elaborată de Ministerul Educației.

ADVERTISEMENT

Dosarul trebuie să cuprindă nu mai puțin de 19 documente, iar niciuna dintre cerințele birocratice anterioare nu a fost eliminată. O parte dintre actele cerute sunt depuse deja la școli, inspectorate, Ministerul Educației sau alte instituții ale statului, care ar putea  fi cerute direct de către minister, în cazul în care nu le are deja.

Și oferta managerială trebuie depusă atât în format electronic, cât și în format letric, adică pe hârtie.

ADVERTISEMENT