Mai exact, să opteze fie pentru piste de biciclete, fie pentru trotuar. Pistele de biciclete au fost făcute cu fonduri europene, cu toate că satul nu are nici măcar un metru de drum asfaltat și nu a avut vreodată.
Primarul spune că în cererea de finanțare nu era menționat nicăieri că avea nevoie de stradă asfaltată pentru a face pistă. Conform Monitorul de Botoșani, banii vin prin PNRR, iar pistele de biciclete au costat 1 milion de lei.
Este vorba despre satul Lupăria, din comuna Prăjeni, unde locuiesc 700 de oameni. Majoritatea sunt bătrâni care nu prea circulă cu bicicleta, astfel că pistele s-au transformat în trotuare.
”Nu era în cererea de finanțare că trebuie să faci pe stradă care este asfaltată. Conform contractului semnat de finanțare și conform contractului… ele vor fi piste de biciclete, dar acum nu avem posibilitatea să avem și trotuar și pistă”, a declarat Gheorghiță Iftodi, primarul comunei Prăjeni, conform Știrile Pro TV.
Localnicii fac haz de necaz, însă nu înțeleg utilitatea acestor piste de biciclete. ”Nu avem asfalt. Aici este o singură stradă în centrul satului, atât. Noi aici n-avem. Așteptăm și noi.
Aici jumate de sat aproape-s duși, mai sunt morți, mai sunt plecați. Dar îi bine că avem piste de biciclete. Ce se face, îi bun făcut”, explică un localnic din Lupăria, satul cu pricina.
Astfel de situații bizare se întâmplă și la case mai mari. Așa cum scria Ziua de Constanța, Primăria din Constanța a investit bani în piste de biciclete care nu duceau nicăieri. Este vorba despre piste de biciclete amplasate pe șoseaua Ștefan cel Mare, Bulevardul Ferdinand, Bulevardul Lăpușneanu, Bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei.
Astfel, pistele nu au fost gândite pentru a fi conectate între ele, astfel că duc spre nicăieri și multe dintre ele se termină brusc în trotuar. Conform sursei citate, de vină ar fi proiectarea defectuoasă din cadrul acestor proiecte.
Ar spune-o specialiștii care au studiat atent toate hârtiile și au tras concluzia. ”Pe acest tronson, pista de biciclete nu este proiectată. Astfel, pistele proiectată pe Mircea cel Bătrân și cea de pe Ferdinand nu vor fi conectate nici între ele, nici cu cea de pe bulevardul Tomis.
Cauza acestei probleme este proiectarea defectuoasă în cadrul proiectului. O spun chiar constănțenii care au studiat proiectele de mobilitate și care ne-au seizat cu privire la acest aspect”, arată sursa citată.
O situație asemănătoare a fost identificată și în Șelimbăr, Sibiu, acolo unde pistele moderne de biciclete stau lângă drumuri de pământ, fără asfalt și fără condiții. ”Mergând ieri în pădurea Sopa am dat peste pista asta de biciclete care începe brusc, la un anumit km al drumului de țară, și se termină în pădure, pentru că asta-și doresc bicicliștii, să inspire tot praful ridicat de mașini. Noaptea minții, elan electoral, bani aruncați… Doar asfalt verde pe un drum nemodernizat, nedrenat, neconsolidat.
Dacă nu e drum circulat: n-ai nevoie de pistă, că nu îți bagi pe acolo cursieră și cu MTB-ul te duci pe oriunde. Dacă e drum circulat: nu mai bine îl asfaltezi întâi?”, a scris Călin Turcu, un internaut care a remarcat situația bizară.