News

Comunicat de oameni. Fundația Țiriac dezvăluie acțiunile umanitare a „doi jucători importanți din industria de retail alimentar” în plină perioadă de pandemie

16.04.2020 | 17:01
Comunicat de oameni Fundatia Tiriac dezvaluie actiunile umanitare a doi jucatori importanti din industria de retail alimentar in plina perioada de pandemie
Comunicat de oameni. Fundația Țiriac dezvăluie acțiunile umanitare a „doi jucători importanți din industria de retail alimentar” în plină perioadă de pandemie. Sursa foto: Fundația Țiriac
ADVERTISEMENT

Ion Țiriac nu este numai miliardarul pasionat de mașini de lux și turnee de tenis. Fostul mare tenisman este și un om care ajută oamenii, în ciuda bârfelor despre zgârcenia sa „recunoscută”. Fundația Țiriac a făcut un apel umanitar „privind alocarea de stocuri pentru persoanele din categoria vulnerabilă în această perioadă” grea prin care trece omenirea potopită de pandemia de COVID-19 provocată de coronavirusul SARS-CoV-2.

Comunicat de oameni. Fundația Țiriac dezvăluie acțiunile umanitare a „doi jucători importanți din industria de retail alimentar” în plină perioadă de pandemie

Două companii „s-au remarcat, în această perioada de grea încercare, prin acțiuni unice și remarcabile generate din responsabilitate civică și compasiune pentru semenii noștri”, se arată într-un comunicat al Fundației Țiriac, care a dorit astfel să facă publice eforturile a „doi jucători importanți din industria de retail alimentar care au răspuns fără ezitare la apelul Fundației”.

ADVERTISEMENT

Aceasta nu este reclamă mascată, este o comunicare „despre eroii care sunt prea modești pentru a etala informația în public, preferând să nu se laude sau să se promoveze pe această temă”, conform mesajului transmis de Fundația Țiriac „nu pentru jurnaliști, ci pentru oamenii din ei”.

Vă prezentăm în continuare comunicatul Fundației Țiriac în integralitatea sa pentru a face cunoscute acțiunile caritabile, de fapt eforturile la care s-au înhămat benevol în acest timp devastat de pefidul coronavirus SARS-CoV-2cele două companii, Selgros și încă o mare companie care, atenție, preferă să-și păstreze anonimatul…

ADVERTISEMENT

Comunicatul Fundației Țiriac

„București, 15 aprilie 2020 – Da, titlul nu este o greșeală. Acesta nu este un comunicat de presă. L-am numit comunicat de oameni pentru că este despre oameni și avem încrederea că va fi interpretat și distribuit de către cei care nu sunt doar jurnaliști, ci în primul rând sunt oameni!

România anului 2020 este o Românie formată din oameni buni? Oameni în adevăratul sens al cuvântului, nu definiți prin simplă caracteristică de a se fi născut în specia umană? Concluzia o veți trage fiecare dintre voi în parte. Noi am aflat că există însă în România și persoane care atunci când este necesar pun generozitatea, spiritul civic în față profitului și interesului de afaceri. Nu se găsesc facil, dar există.

ADVERTISEMENT

Suntem în plină stare de urgență decretată în România în urmă cu o lună. Data de 16 martie 2020 a fost prima zi în care românii au început să resimtă modificările vieții afectate de noul coronavirus.

Iar unul din cinci conaționali întră în categoria de vârstă extrem de vulnerabilă în față COVID-19: mai exact 3,5 milioane de români au peste 65 de ani. Dintre aceștia, jumătate suferă de cel puțin o altă boală cronică, în condițiile în care în România există un singur doctor la fiecare 335 de persoane.

ADVERTISEMENT

Problemele sistemului medical național nu le vom dezbate, însă este cel puțin evident pentru oricine că nu suntem nici măcar comparabili că servicii medicale cu alte țări europene care au fost chiar și la nivelul lor îngenuncheate de pandemia cu care ne confruntăm global.

În acest context Fundația Țiriac și-a anunțat ferm intenția de a sprijini autoritățile și persoanele aflate în dificultate – bătrâni care nu mai au pe nimeni, vârstnici ale căror rude sunt absente din țară sau pur și simplu dezinteresate de aceștia, persoane peste 65 de ani care nu și-ar fi permis financiar să stea izolați  fără un sprijin extern. Pentru că această este realitatea care ne înconjoară în România.

Dar oricâte fonduri ar aloca, Fundația Țiriac nu putea îndeplini singură acest deziderat. Așa că a apelat la rândul sau la marii retaileri naționali cu scopul de a realiza achizițiile necesare alimentelor de baza pentru aceste persoane vulnerabile. Persoane pe care nu le-a ales Fundația de una singură, ci sunt oameni a căror situație a fost analizată și comunicată de către autoritățile locale”

Ei sunt beneficiarii acțiunii caritabile inițiate de Fundația Țiriac, la care au răspuns două companii importante din industria de retail alimentar. Persoanele în etate fără niciun sprijin. Sursa foto: Fundația Țiriac
Ei sunt beneficiarii acțiunii caritabile inițiate de Fundația Țiriac, la care au răspuns două companii importante din industria de retail alimentar. Sursa foto: Fundația Țiriac

„Doi jucători din industria de retail alimentar au răspuns pozitiv și au ales să ni se alăture în demers”

„Doi jucători din industria de retail alimentar au răspuns pozitiv și au ales să ni se alăture în demers. Le vom dezvălui faptele pentru că noi considerăm că sunt importante și esențiale în contextual actual. Este vorba de Selgros și încă un mare retailer.

Companii ai căror reprezentanți, a se citi oameni desăvârșiți în adevărată formă a cuvântului, au ales să acorde discounturi față de prețurile uzuale pentru a facilita achizițiile și implicit numărul de persoane vulnerabile susținute prin proiect, au decis să mute stocuri dintr-o unitate proprie într-alta, suportând cheltuielile pentru a putea deservi toate zonele țării în această acțiune umanitară sau să livreze produsele pe costuri proprii.

Pe scurt, să sprijine, să aloce bugete și mai ales efort pentru oamenii din jurul lor aflați în dificultate, în imposibilitatea de a se alimenta.

Faptele și deciziile celor două lanțuri de magazine sunt cu adevărat pornite din responsabilitate civică, din compasiune pentru aproapele nostru. Au fost dispuse să depună eforturi fără să comunice pe această tema, fără să se laude sau să se promoveze astfel. Așa încât astăzi am decis să vorbim noi despre faptele acestora”

Persoanele în etate, cele mai vulnerabile în fața COVID-19, „nu au pe nimeni să îi ajute. Sunt ai nimănui”. Și nu uitați că peste ceva timp vom fi la rândul nostru în locul lor…

„Știm că puterea de cumpărare a persoanelor celor mai vulnerabile în față COVID-19 este fix cea mai redusă. Știm că nu ei sunt principala sursă de venit a vreunui mare retailer. Dar știm și că există oameni în anumite companii care atunci când acționează o fac cu conștiință.

Cu gândul că trebuie să ne respectăm aproapele la orice vârstă, că trebuie să le fim alături celor ajunși la o etate înaintată, că nu trebuie să ne părăsim între noi vreodată.

Că speranța acestora stă în cei mai tineri și că putem fi buni să îi protejăm. Că peste ceva timp vom fi la rândul nostru în locul lor și ne vom dori același respect pe care îl merită și ei astăzi.

Unul dintre reprezentanții autorităților locale spunea la momentul la care ne înainta lista persoanelor aflate în dificultate pe aria să: «Nu au pe nimeni să îi ajute. Sunt ai nimănui».

Vă spunem că există însă oameni, în companii sau pur și simplu în România, care le sunt alături în astfel de momente ce ne încearcă pe fiecare și îi vor bine, sănătoși, alături de noi și după această perioada nefastă.

Împreună cu aceștia reușim să alimentăm, să fim «alături» în izolare, de peste 17,000 de români aflați în dificultate. Avem puterea să transformăm imposibilul în posibil și să protejăm viață semenilor noștri. Aducem speranța acolo unde există nesiguranță pentru ziua de mâine”

Selgros este una dintre companiile care au răspusn la apelul umanitar al Fundației Țiriac. Cealaltă a preferat să nu-și dezvăluie identitatea... Sursa foto: Fundația Țiriac
Selgros este una dintre companiile care au răspusn la apelul umanitar al Fundației Țiriac. Sursa foto: Fundația Țiriac

Pachetele cu alimente de baza ajung în 60 de localități din 28 de județe ale țării, la fiecare două săptămâni

„Pachetele cu alimente de baza ajung în 60 de localități din 28 de județe ale țării, la fiecare două săptămâni. Felicităm autoritățile locale care au ales să se implice în proiectul nostru și să aibă astfel grijă de comunitatea pe care o administrează. Ne bucură faptul că putem fi astfel un sprijin valoros pentru zone precum Suceava, Timiș, Neamț, Hunedoara, Arad – care se numără printre cele mai afectate județe din România.

«Lecția de altruism oferită prin intermediul acestei acțiuni este un exemplu de solidaritate umană, pe baza căreia păstrăm încrederea că doar uniți și acționând împreună vom reconstrui normalitatea socială în România. În istoria fiecărui om, că și în istoria umanității, atunci când lecția suferinței este înțeleasă, omul se schimbă în profunzimea lui, devenind mai bun și clădind o societate mai bună», sunt cuvintele adresate de reprezentantul unei localități în care se desfășoară proiectul umanitar al Fundației Țiriac cu sprijinul celor doi parteneri”

Nu prea mai este nimic de adăugat. Vorbele sunt palide în fața faptelor. Iată că în cea mai neagră perioadă a omenirii de după Al Doilea Război Mondial, acest adevărat Al Treilea Război Mondial împotriva coronavirusului SARS-CoV-2, în România mai sunt OAMENI.

Alături de ei, ajutați de ei, vom trece și această grea încercare din care toți vom ieși schimbați. Speranța este că în bine… Iar speranța moare ultima… Să ne ajutăm ca să trăim s-o ținem în viață!

  • „Să nu uităm cine sunt oamenii în adevăratul sens al cuvântului – #SelgrosRomania, #Selgros” – comunicat al Fundației Țiriac
  • 17.000 de persoane vârstnice din 28 de județe primesc periodic alimente de la cele „două companii importante din industria de retail alimentar care au răspuns fără ezitare la apelul Fundației Țiriac”.
ADVERTISEMENT