Un gigant auto anunță că va face concedieri masive, în următoarea perioadă, în trei fabrici din Europa, potrivit unui nou plan de restructurare. Mii de salariați din trei fabrici importante vor rămâne fără locuri de muncă.
Este vorba despre producătorul de automobile Ford, care informa încă de anul trecut că are în plan să organizeze o nouă structură în companiile din Europa. Gigantul auto vrea să reducă forța de muncă în anumite fabrici, deoarece vrea să-și concentreze activitatea doar pe mașinile electrice.
Recent, şeful consiliului de întreprindere de la fabrica Ford din Köln, Benjamin Gruschka, a declarat pentru Reuters că vor fi făcute reduceri suplimentare de personal în Germania, Spania și Marea Britanie.
Acest anunț vine după un alt plan de restructurare anterior care a vizat fabrica din Germania. Deocamdată, numărul total al oamenilor care vor fi concediați nu a fost comunicat. O decizie în acest sens ar urma să fie luată până la finalul lunii iunie, așa cum a transmis Gruschka.
Cert este că până în prezent, producătorul american a încheiat jumătate din planul anterior de reduceri de personal din Germania. Astfel, au fost desființate 2.300 de locuri de muncă, numărul angajaților ajungând la 13.000.
În 2023, Ford informa că 3.800 de locuri de muncă vor fi eliminate în fabricile din Europa. Decizia a fost luată în contextul în care compania se va axa pe producția de automobile electrice. Prin urmare, va fi nevoie de mai puțini angajați în viitor.
Reducerile de personal vor afecta cel mai mult Germania, însă concedieri sunt făcute și pe alte piețe din Europa, așa cum arată cel mai recent anunț al reprezentanților companiei. Cel mai probabil, numărul exact al concedierilor va fi dezvăluit în perioada următoare.
De altfel, cu o săptămână în urmă, Ford anunța că încă 1.600 de locuri de muncă vor fi desființate la fabrica de asamblare din Valencia, Spania. Anul trecut, încă 1.100 de oameni au fost concediați la aceeași fabrică.
Ford își propune ca până în anul 2030 gama de autovehicule destinate pasagerilor să devină complet electrică. Cu toate acestea, vânzările Ford în Europa au scăzut în primele 4 luni ale acestui an cu aproximativ 15%.