News

Concedieri masive la o companie prezentă și în România. Circa 4.000 de angajați își vor pierde locul de muncă

Producătorii de automobile convenţionale fac tot mai greu faţă costurilor ridicate de producţie şi recurg la concedieri masive.
14.02.2023 | 21:32
Concedieri masive la o companie prezenta si in Romania Circa 4000 de angajati isi vor pierde locul de munca
Imagine dintr-o uzină Ford
ADVERTISEMENT

Producătorul auto american Ford intenționează să reducă 3.800 de locuri de muncă în dezvoltarea de produse și administrare în Europa în următorii 3 ani. Compania are şi în România o fabrică importantă, la Craiova.

Cele mai multe concedieri vor fi în Germania

Ford îşi explică decizia invocând costurile în creștere legate de producţie și necesitatea unei structuri organizatorice mai cristalizate, pe măsură ce producătorul auto de pe Ocean își reorientează producția pe vehiculele electrice.

ADVERTISEMENT

Aproximativ 2.300 de locuri de muncă vor fi desfiinţate în fabricile producătorului de automobile din Köln și Aachen, din Germania, 1.300 în Marea Britanie și 200 în restul Europei, a transmis compania, adăugând că intenționează să realizeze reducerile prin programe voluntare. Între aceste 200 de locuri s-ar putea regăsi şi posturile unor angajaţi de la fabrica din Craiova.

Vestea a venit ca o lovitură de trăsnet pentru sindicate, care declarau la sfârșitul lunii ianuarie că cel mai rău scenariu ar fi luată în calcul pierderea a 2.500 de locuri de muncă în Europa pe segmentul de dezvoltare de produse și a altor 700 de posturi în administrație.

ADVERTISEMENT

Aceste reduceri sunt necesare pentru “revitalizarea afacerilor în Europa”, se arată în comunicatul Ford. Directorul financiar John Lawler a spus că producătorul auto va reduce costurile “foarte agresiv”, în zona operațiunilor de producție și a lanțului de aprovizionare.

După aceste reduceri de personal, Ford va păstra în Europa aproximativ 3.400 de ingineri, care vor ajuta la producerea maşinilor pe baza tehnologiei de bază oferite de omologii lor din SUA şi o vor adapta la nevoile clienţilor din Europa, a anunţat Martin Sander, şeful diviziei europene de vehicule electrice şi directorul Ford Germania.

ADVERTISEMENT

Nimic nu s-a schimbat în strategia de electrificare a producătorului auto, a adăugat Sander, într-o conferinţă de presă, iar obiectivul de a oferi publicului un parc de vehicule integral electrice în Europa până în 2035 rămâne o ţintă realizabilă.

La sfârşitul acestui an, Ford urmează să prezinte prima sa maşină electrică din Europa, construită pe platforma MEB a Volkswagen, la Köln. De asemenea, compania americană ia în considerare aducerea unei platforme Ford în Europa, posibil la fabrica sa din Valencia.

ADVERTISEMENT

Specialiştii estimează că aceste măsuri de concediere sunt luate din cauză că Ford și-a ratat obiectivele de profit anul trecut și acum caută să facă o schimbare radicală. Concret, pierderile Ford în Europa din partea plătită în avans a impozitului pe vânzări, în ultimul trimestru al anului 2022, s-au dublat faţă de anul trecut, ajungând la 400 de milioane de dolari. Pe de altă parte, volumul cifrei de afaceri a rămas acelaşi.

ADVERTISEMENT