Life

Condimentul banal considerat o minune a naturii. Scade glicemia și are o mulțime de beneficii pentru organism

Un condiment aparent obișnuit poate aduce numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv reducerea glicemiei. Despre ce e vorba?
29.05.2024 | 19:34
Condimentul banal considerat o minune a naturii Scade glicemia si are o multime de beneficii pentru organism
Condimentul care scade glicemia. Foto: Canva
ADVERTISEMENT

Condimentele nu doar adaugă gust și aromă preparatelor noastre, ci oferă și numeroase beneficii pentru sănătate.

Condimentul banal care scade glicemia, dar și colesterolul

Scorțișoara are proprieăți antiinflamatorii și ajută la reducerea nivelului de zahăr din sânge la diabetici, dar și la scăderea colesterolului. De aceea, specialiștii recomandă adăugarea scorțișoarei în alimentația dumneavoastră.

ADVERTISEMENT

Scorțișoara se cultivă în zonele tropicale din Brazilia, India, Egipt sau Madagascar și este extrasă din scoarța de copac. Condimentul conține formaldehidă cinamică și acid cinamic, care au proprietăți antioxidante.

Conform exquis.ro, studiile arată că o doză de 1.500 mg și 6 grame de scorțișoară pe zi poate duce la scăderea în greutate. Aceasta reduce nivelul de colesterolul total, LDL și trigliceridele la diabetici și la persoanele cu sindrom metabolic.

ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, este important să menționăm că aceste studii au avut o dimensiune limitată a eșantionului și o durată scurtă de timp. Totuși, o meta-analiză din 2022 de 15 studii, la care au participat 1.020 persoane, a confirmat că scorțișoara poate să scadă nivelul de LDL și trigliceride.

Cum să folosești scorțișoara în alimentația ta

Mulți oameni se întreabă dacă ar trebui să adauge în dieta lor și suplimente de scorțișoară. Pentru a evita eventuale efecte neplăcute, este întotdeauna recomandat să consultați un specialist în domeniu.

ADVERTISEMENT

„Consultați-vă medicul înainte de a lua suplimente de scorțișoară, mai ales dacă luați medicamente care scad colesterolul sau glucoza”, spune Dr. Korczak, conform exquis.ro.

Se poate adăuga un sfert de linguriță de scorțișoară în diferite mâncăruri și băuturi precum: produsele de patiserie, fulgii de ovăz, budincă de orez, smoothie-uri, cafea, ceai, iaurt sau tocănițe.

ADVERTISEMENT

Cu siguranță, pentru a reduce colesterolul, este esențială o alimentație bogată în fibre și exerciții fizice regulate. Este, de asemenea, recomandat să limitați consumul de alimente procesate, carne roșie, alcool, sare și zahăr în exces.

ADVERTISEMENT