News

Condiții de cazare la hotel după 15 mai. Ce obligații au hotelurile pentru a primi turiști

09.05.2020 | 15:42
Conditii de cazare la hotel dupa 15 mai Ce obligatii au hotelurile pentru a primi turisti
Condiții de cazare la hotel după 15 mai. Ce obligații au hotelurile pentru a primi turiști. Sursa foto: Hepta.ro
ADVERTISEMENT

Autoritățile au transmis, sâmbătă, ce condiții de cazare trebuie să fie îndeplinite la hotel după 15 mai, astfel încât să fie evitată transmiterea noului coronavirus.

Ce condiții de cazare vor fi la hotel după 15 mai

Autoritățile române au emis, sâmbătă, un set de condiții de cazare ce trebuie îndeplinite la hotel după data de 15 mai, atunci când expiră starea de urgență, potrivit G4Media.

ADVERTISEMENT

Chiar dacă hotelurile nu au fost închise în mod oficial, acestea nu au mai putut fi folosite în scop turistic, ci doar din motive profesionale. Acest lucru este pe punctul de a se schimba, odată cu încheierea stării de urgență din țara noastră, astfel că autoritățile au transmis o serie de măsuri pe care hotelurile vor trebui să le aplice de la 15 mai.

Prima regulă îi vizează pe angajații din hoteluri, care vor trebui să respecte măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii, și respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală, dacă au simptome specifice bolii

ADVERTISEMENT

Echipa de management va avea ogligația de a dezvolta un plan de acțiune adaptat situației, pe care să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităților locale și naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.

Obligațiile pe care le au hotelurile pentru a primi turiști

Acest plan poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie și acesta poate cuprinde/se poate referi, la următoarele :

ADVERTISEMENT

a) Optimizarea comunicării între conducere și personal, pentru a furniza și obține rapid informații cu privire la incidentele care pot să apară în unitatea de cazare.

b) Afișarea unor postere informative pentru a crește impactul mesajelor cheie în rândul oaspeților, inclusiv promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puțin 20 de secunde, pe toate părțile mâinii), și igiena respiratorie.

ADVERTISEMENT

Personalul de la recepție trebuie să fie în măsură să informeze oaspeții cu privire la politica unității în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeți (de exemplu, servicii medicale și farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate).

Tot în sarcina celor de la recepție intră și recomandarea către oaspeții cu simptome respiratorii de a rămâne în camerele lor până când vor fi consultați de către un medic – conducerea se va ocupa imediat de aceasta.

Recepționerii vor trebui să asigure accesul la informații oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere (COVID-19).

c) Echipa de management va decide care va fi politica de ocupare a camerelor, privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspectat de COVID-19. Cea mai recentă definiție a cazului suspectat de COVID-19 poate fi accesată pe site-ul INSP. Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepției, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale directiei de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.

d) Orice recepție va trebui să fie dotată cu o trusă medicală care să conțină:

– Dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor (șervețele).

– Măști pentru față/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecție). Trebuie menționat că măștile faciale de unică folosință pot fi utilizate o singură dată (consultați Recomandările privind utilizarea măștii).

– Mănuși (de unică folosință)

– Șorț de protecție (de unică folosință)

– Halat medical lung, cu mâneci lungi

– Sac de unică folosință pentru deșeuri (pericol biologic)

e)În unitățile de cazare vor fi promovate, în permanență, măsurile de distanțare socială, curățarea mâinilor și igiena respiratorie.

f) Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanțarea socială, și efectuarea frecventă a igienei mâinilor și respectarea igienei respiratorii.Măsurile respective trebuie reamintite oaspeților, ca o formă de ospitalitate, chiar dacă, probabil, aceștia sunt deja familiarizați cu ele.

g) Prin distanțare socială se înțelege, printre altele, abținerea de la îmbrățișare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul. Se recomandă menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută.

h) Igiena mâinilor presupune spălarea mâinilor în mod regulat și riguros cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool, sau spălarea lor cu apă și săpun. De asemenea, înseamnă și evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii. Se recomandă ca angajații spațiilor de cazare să își dezinfecteze mâinile după orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspeții.

i) În ceea ce privește igiena respiratorie, aceasta presupune acoperirea gurii și a nasului cu pliul cotului sau cu un șervețel, atunci când tușiți sau strănutați. Șervețelul pe care l-ați folosit trebuie aruncat imediat într-un coș de gunoi cu capac.

j) Oaspeții din unitate, care pot fi bolnavi, ar trebui monitorizați, dar cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viața privată și confidențialitate. Personalul de la recepție ar trebui să înregistreze, de exemplu, cererile pentru consultații medicale și să asigure faptul că doar conducerea și serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare.

l) Se va verifica existența suficientă de săpun și soluții dezinfectant, iar pe holuri și în fiecare cameră se vor monta dozatoare cu dezinfectant.

Ce activități rămân suspendate în primă fază

În afară de aceste recomandări, autoritățile au transmis și o listă cu măsuri de restricționare temporară a unor activități. Astfel, aflăm că:

-Nu vor funcționa pentru început restaurantele; barurile; cafenelele și cofetăriile din incinta hotelului, astfel că servirea mesei se va face doar în regim room service. Este preferabil să se folosească tacâmuri și veselă de unică folosință.

-Rămân închise locurile de joacă special destinate copiilor, cele pentru fitness, saune; piscină interioară; etc, din incinta hotelurilor.

-Totodată, spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune, se va face mai
frecvent decât de obicei, cu soluții speciale biocide, avizate de către MS în
acest scop.

-În eventualitatea în care, în cadrul hotelului apare un caz confirmat de COVID-19, în urma anchetei epidemiologice desfășurată de către DSP teritorial, activitatea hotelului va fi închisă până la asigurarea dezinfecției tuturor spațiilor sub recomandarea și supravegherea DSP teritoriale.

-Lifturile vor fi folosite doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta măști de protecție în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeași familie.

ADVERTISEMENT
Tags: