Această decizie a fost luată împreună cu G7, iar plafonul aplicat pentru produsele petroliere rusești transportate pe mare va fi de 100 de dolari pentru motorină.
Conform Știrile Pro TV, Consiliul UE a transmis această informație prin intermediul unui comunicat oficial al instituției. Acest plafon se va aplica tuturor afacerilor occidentale și companiilor și teritoriilor de logistică controlate de Occident.
De la 5 februarie va începe o perioadă de tranziție de 55 de zile. ”Astăzi, împreună cu partenerii noștri din G7, am aprobat alte plafoane de preț pentru produsele petroliere rusești transportate pe mare, cum ar fi motorina și uleiul de încălzire”, a transmis CE.
”Plafonul de preț pentru produsele petroliere va fi introdus din 5 februarie și va include o perioadă de tranziție de 55 de zile pentru a finaliza contractele de furnizare încheiate înainte de introducerea plafonului de preț, cu condiția ca combustibilul să fi fost încărcat pe navă înainte de 5 februarie 2023 și va ajunge în portul de destinație până la 1 aprilie”, mai este precizat în document.
Oficialii europeni menționează că nivelurile plafonului vor fi revizuite la două luni. Concret, țări ca SUA, Canada, Marea Britanie, Japonia și Uniunea Europeană vor interzice companiilor lor de logistică, precum și companiilor străine să transporte produse petroliere rusești dacă sunt furnizate la prețuri peste acest plafon.
Mai mult, companiilor financiare le este interzis să asigure acest tip de transporturi, riscând sancțiuni dacă încalcă regula. Totodată, în UE din 5 februarie va intra în vigoare o interdicție completă a furnizării de produse petroliere rusești.
La începutul lunii ianuarie era anunțat că Rusia pierde zilnic 160 de milioane de euro din cauza plafonării prețului la petrolul rusesc.
”Embargoul UE privind importurile de petrol, precum şi plafonarea preţului ţiţeiului au intrat în sfârşit în vigoare, iar impactul este la fel de important pe cât se preconiza”, transmitea Lauri Myllyvirta, analist şef la CREA, conform Digi 24.
Plafonarea prețului pentru produsele petroliere rusești va afecta cu siguranță și populația din UE, care va ajunge să plătească mai mult pentru un produs care deveni mai scump din cauza raportului cerere-ofertă.