News

Imaginile de la Gara Otopeni ce contrazic autoritățile: “Sunt povești! Nu e gata până la EURO 2020!” Foto exclusiv

31.01.2020 | 19:39
Autoritățile speră să termine gara de la Aeroportul Otopeni până la Euro 2020, specialiștii nu le dau nicio șansă
ADVERTISEMENT

Euro 2020 se apropie cu pași repezi și parcă „timpul nu mai are răbdare”. Vinerea aceasta, ministrul Tineretului și Sportului, Ionuț Stroe, a fost prezent alături de fostul mare internațional Gică Popescu, acum consilier al premierului.

Cei doi afirmă că lucrările de infrastructură în vederea Euro 2020 au prins avânt și oferă speranțe că gara de la Aeroportul Otopeni ar putea fi gata până pe 15 mai, termen pe care l-a precizat în trecut și ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, FANATIK a mers la aeroport să verifice stadiul lucrărilor, iar ce am văzut nu este tocmai încurajator. De asemenea, specialiștii ne spun că ar fi o surpriză și dacă această gară ar fi gata până la sfârșitul anului 2020.

Autoritățile promit că linia de tren Aeroportul Otopeni – Gara de Nord va fi gata până când începe Euro 2020

La o conferință de presă susținută, vineri, la Guvern, ministrul Sportului s-a arătat optimist cu privire la Gara de Nord și modernizarea Aeroportului Băneasa: „Aș vrea să precizez încă o dată că linia ferată care leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord și modernizarea Aeroportului Băneasa sunt în plin proces de implementare. Este practic un plus pe care autoritățile române le aduc planului de mobilitate convenit cu UEFA în pregătirea acestui european.”

ADVERTISEMENT

Gică Popescu a fost ceva mai circumspect. Consilierul premierului responsabil de organizarea Euro 2020 susține că sunt câteva hopuri peste care trebuie să sară pentru ca acest obiectiv să fie terminat la timp pentru competiția continentală: „Nici acest obiectiv nu este asumat de autoritățile române în dosarul de candidatură. Este important să terminăm acest obiectiv pentru că planul de mobilitate ar avea o sursă de transport în plus de la Aeroportul Otopeni către București, către gara centrală.

Data asumării de către constructor a fost 15 mai. Pe parcursul construirii căii ferate au fost probleme juridice din cauza cărora s-a suspendat construirea căii ferate pe respectiva porțiune. Domnii de la Ministerul Transporturilor ne-au spus că vor face demersurile necesare pentru a debloca această situație. Sper să o facă cu suficient de mult timp înainte pentru a relua construcția pe porțiunea respectivă, astfel încât să terminăm la timp”, a spus „Baciul”.

ADVERTISEMENT

Gepostet von Partidul Naţional Liberal am Freitag, 31. Januar 2020

Cum arată realitatea din teren în ceea ce privește gara de tren din Aeroportul Otopeni

Realitatea din teren este ceva mai diferită decât cea de la pupitrul din Guvern. Într-adevăr, se muncește de zori la zona „Sosiri” de la Aeroportul din Otopeni. Miercuri, când reporterii FANATIK au vizitat locul construcției, erau mai multe betoniere la rând care îi ajutau pe muncitori să toarne fundația. De asemenea, macaralele făceau concurență avioanelor în văzduhul de lângă aeroport, după cum se poate vedea și în GALERIA FOTO.

Însă un prim semn că gara nu va fi gata în timp util pentru Euro 2020 este dat de faptul că panoul de informare al șantierului arată că data de finalizare a construcției este 26 august 2020!

ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura sunt extrem de sceptici că gara de la Henri Coandă va fi gata chiar și în acest an: „Faceți și dumneavoastră calculul, e gata în cinci luni ce e acolo? Deja sunt în întârziere și față de august. Nu o să fie gata în niciun caz în iunie. Sunt povești, aceleași promisiuni pe care le aveau și predecesorii”, a povestit Ionuț Ciurea de la Asociația Pro Infrastructura, pentru FANATIK

De ce nu vom avea o gară pe sub pământ la Aeroport

Întrebat despre utilitatea gării, Ionuț Ciurea ne-a spus că: „O să fie bună, dar trebuia să fie făcut altfel, nu cu gara acolo deasupra, pentru că nu poate fi prelungită, odată ce aeroportul o să fie dezvoltat cu noul terminal. Ce fac ei acolo acum nu va putea fi prelungit până la noul terminal. Trebuia să facă o soluție de subtraversare, să o ia pe sub DN1 și ar fi fost o linie de tren pe sub pământ, cum au mai multe aeroporturi. 

Putea să fie un proiect care deservea și Ploieștiul, dar felul în care e făcută acum e ca dracu… A fost gândită pe repede înainte, pe genunchi, doar pe ideea să facă ceva pentru Euro 2020, dar atât de prost s-au mișcat, încât nu o să fie gata la timp când vor avea loc meciurile”, a mai zis președintele Pro Infrastructura.

„Nu o să fie gata Gara de Nord – Otopeni, nu vă mai stresați, că o să vină fanii cum au venit la finala UEFA, cu autobuzele. Otokarurile, ca să fim mai exacți”, a fost concluzia lui Ciurea.

Patru partide de la Euro 2020 vor fi organizate la București: trei din grupa C și o optime de finală. Deocamdată singurul meci care se va desfășura cu siguranță în Capitala României este Ucraina – Austria. România are șanse să joace pe teren propriu în cadrul competiției continentale dacă va reuși să treacă de Islanda și apoi de Bulgaria sau Ungaria în barajul pentru Euro.

ADVERTISEMENT