Conturile de Instagram și Facebook care au fost șterse, în urma deciziei Meta. Compania deținută de Mark Zuckerberg a luat o hotărâre radicală pentru a opri un fenomen ce a luat amploare în unele țări. În jur de 70.000 de conturi au fost eliminate.
Meta, compania care deține cele două platforme sociale, dar și altele, a făcut publice rezultatele ultimei operațiuni de “curățare”, astfel că zeci de mii de conturi au fost eliminate.
Mai exact, este vorba despre aproximativ 63.000 de conturi de Instagram. Acestea erau utilizate de rețelele de escroci din Nigeria pentru a-i șantaja pe cetățenii vestici, mai ales pe americani.
Totodată, au fost eliminate în jur de 7.200 de conturi, grupuri și pagini de Facebook, folosite tot pentru șantaj, dar și pentru a-i extorca sexual pe utilizatorii.
În general, escrocii se dădeau drept tinere pentru a-i convinge pe bărbați să le trimită fotografii nud. După aceea, pozele făceau obiectul șantajului, notează news.ro.
Potrivit FBI, șantajul sexual reprezintă una dintre infracțiunile care au cea mai rapidă creștere ce vizează copiii care locuiesc în Statele Unite.
De la finalul anului 2021, mai mulți adolescenți, în general băieți, au ajuns să-și pună capăt zilelor după ce au fost supuși acestui gen de șantaj, mai transmite sursa menționată.
La începutul anului, Meta a anunțat schimbări importante pentru platformele Facebook și Instagram, pentru utilizatorii din Uniunea Europeană.
Modificările au fost necesare pentru a respecta normele digitale care au intrat în vigoare în luna martie. Compania a anunțat, atunci, că utilizatorii vor putea să-și deconecteze conturile unul de celălalt. Aceștia au libertatea de a selecta opțiunea în funcție de preferințe.
Schimbarea a fost una potrivită mai ales pentru cei care și-au dorit să poată gestiona într-un mod mai eficient accesul la diverse platforme sociale.
Meta le permite utilizatorilor să renunțe la unele servicii Facebook. În acest fel, aceștia pot restrânge schimbul de informații personale între acestea. Un exemplu este Facebook Messenger, care poate fi utilizat individual.
Există, de asemenea, posibilitatea de a micșora numărul de informații care sunt necesare în procesul de targetare publicitară. În schimb, schimbările au și anumite riscuri, cum ar fi scăderea funcționalității acestor platforme.