News

Corpul de control, trimis pentru a ancheta contractul pentru autostrada Lugoj-Deva! Care au fost motivele rezilierii

29.05.2020 | 18:46
Corpul de control trimis pentru a ancheta contractul pentru autostrada LugojDeva Care au fost motivele rezilierii
ADVERTISEMENT

Premierul Ludovic Orban a trimis Corpul de Control la Compania de Autostrăyi pentru a afla cum s-a desfășurat și cum a fost reziliat contractul pentru realizarea celor 21 de kilometri de autostradă, anunță G4Media.ro. 

Corpul de control, trimis pentru a ancheta contractul pentru autostrada Lugoj-Deva!

Între timp, fostul șef al CNAIR, Sorin Scarlat, cel care a încuviințat ruperea contractului cu spaniolii de la Comsa, și-a dat demisia din funcția de director al Direcției de implementare proiecte.

ADVERTISEMENT

Premierul Ludovic Orban a declarat în urmă cu două zile, la începutul ședinței de Guvern, că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a fost un aranjament între managerul companiei și constructor pentru rezilierea contractului fără temei legal:

„Acolo lucrurile sar în ochii, lipsa de apărare, astea toate trebuie sancţionate, adică trimis către Parchet. Ce s-a întâmplat acolo e de Parchet. Încercăm să câştigăm, dar după cum arată lucrurile vă spun clar că totul e cusut cu aţă albă. Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia nu plăteşte nimeni?”, a spus premierul.

ADVERTISEMENT

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat ridicarea restricțiilor de circulație pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva

Afirmațiile premierului vin după ce ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat ridicarea restricțiilor de circulație pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, restricții care au fost în în picioare de la deschiderea traficului pe cei 21 de kilometri de autostradă dintre Holdea și Ilia.

Compania de Autostrăzi a venit cu precizarea că a fost ridicată începând cu 28 mai doar restricția de tonaj (7,5 tone) și că vor fi menținute, însă restricțiile de viteză “pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță”.

ADVERTISEMENT

Lugoj-Deva lot 3

Lungime: 21,14 km

Constructor: Asocierea COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. – S.C. Teloxim Con S.R.L.Semnare contract: octombrie 2013

Ordin de începere a lucrărilor: noiembrie 2013

Termenul de finalizare potrivit contractului: mai 2016

Rezilierea contractului: 27 august 2019, când autostrada era la stadiul fizic de 99%

Valoare contract: 579,9 mil. lei (121,57 mil. euro). Până la momentul rezilierii s-a achitat constructorului 94,3% din această sumă

ADVERTISEMENT

Deschiderea traficului: 23 decembrie 2019 în regim de drum cu 4 benzi de circulație, cu restricții severe de viteză și tonaj


CNAIR a reziliat contractul după ce spaniolii au făcut 99% dintre lucrări

Spaniolilor de la Comsa li s-a reziliat la finalul lunii august 2019 contractul pentru realizarea celor 21 de kilometri de autostradă, deși au realizat 99% din lucrări. CNAIR și ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, i-au acuzat pe constructorii spanioli că au lucrat prost.

„Au reziliat contractul de construcție în august la 99% stadiu fizic recepționat și plătit. Apoi, timp de peste 4 luni au mimat realizarea unor expertize care să ”demonstreze” slaba calitate a lucrărilor.

În final, în lipsa unor probleme reale, au repoziționat cu câțiva milimetri aparatele de reazem la 2 pile de la podul peste Mureș, operație care a durat câteva ore de muncă efectivă. Altfel spus, ceea ce nu era bun în august s-a deschis astăzi, după niște remedieri minore”, scriau reprezentanții API în decembrie 2019.

ADVERTISEMENT