Cristiana Oprea este o femeie curajoasă și are o poveste de viață impresionantă. În urmă cu șase ani, pe 30 octombrie 2015, ar fi trebuit… nu, nu e corect, mai bine zis ar putut avea neșansa să fie într-un loc ce-i putea fi fatal…
…Adică în clubul „Colectiv”, în care, din cauza unui incendiu, și-au pierdut viața în acea seară de coșmar 27 de oameni. Alți 186 au fost răniți în busculada evadării către viață, dintre care 38 au murit din cauza arsurilor foarte grave sau a condițiilor din spitalele românești.
…Printre cei uciși de incendiul colectiv din „Colectiv” a fost și Mihai Alexandru, basistul trupei „Goodbye to Gravity”, care concerta acolo… …Și care mai era și profesor la Facultatea de Urbanism. Profesorul Cristianei Oprea. Urma să-i devină mentor în profesia aleasă… N-a mai apucat…
„Basistul trupei, Mihai Alexandru, mi-a fost profesor și urma să-mi fie mentor în urbanism, domeniul la care am renunțat” – Cristiana Oprea
A absolvit facultățile de Urbanism (2014) și Arhitectură (2017), tema proiectului de diplomă la cea de-a doua fiind „conceptul unui Centru de Excelență în Automobilism la București”.
După momentul „Colectiv”, însă, Cristiana se hotărâse să renunțe la meseria pentru care se pregătise și să o ia de la zero în Motorsport.
„Nenorocirea din «Colectiv» a fost unul din momentele decisive care au stat la baza acestei schimbări de la arhitectură la motorsport” – Cristiana Oprea
După cumplita tragedie din „Colectiv”, care a afectat-o grav și pe ea, Cristiana Oprea a renunțat la profesia în care era specializată și a luat-o de la zero în Motorsport. Întâi copilot și apoi pilot de raliuri.
„Prima cursă de raliuri a fost cu foarte multe emoții, am învățat foarte multe lucruri și mi-am dat seama că nu este deloc atât de simplu cum pare. Am învățat să conduc de la 15 ani și am permis de la 18 ani. Pasiunea pentru mașini a venit firesc o dată cu drumurile prin țară” – Cristiana Oprea
Cristiana este atât fondatoare, cât și administrator al platformei „Femei în Motorsport” – „O mai bună reprezentare a femeilor în rolul de sportiv, dar și o promovare mai “sănătoasă”, care abordează în primul rând performanța sportivă, lăsând pe planul secund zona de cancan”.
În șase ani a realizat performanțe extraordinare într-un domeniul în care, „tradițional”, bărbații fac legea. Sau, mai corect, făceau legea.
Până acum, Cristiana are 30 de competiții la care a luat startul și recunoaște că au fost și momente în care a vrut să renunțe.
„Prima și singura dată am abandonat în 2018, când ne-am răsturnat pe macadam, pe un drum forestier și trebuie să recunosc că atunci mi-am pus cumva la îndoială aptitudinile la volan, m-am gândit să renunț, dar am trecut cu bine peste” – Cristiana Oprea
În vara aceluiași an 2018, la „Rally Sliven” din Bulgaria, Cristiana, împreună cu o altă femeie, copilotul Diana Hațegan, deveneau singurul echipaj feminin românesc din ultimii 50 de ani care participa la un raliu în afara granițelor țării.
Apoi în iulie 2019, tot cu Diana Hațegan, deveneau primul echipaj feminin din România la Campionatul European de Raliuri, la „Rally di Roma Capitale”, conducând un Peugeot 208 R2.
„The day we give in is the day we die” sunt versurile care amintesc de tragedia de la care se împlinesc 6 ani, incendiul devastator și ucigaș din clubul „Colectiv”… …Versuri care stau amintire pe capota mașinii de concurs a Cristianei…
„Am versurile unui cântec semnat «Goodbye to Gravity» în memoria celor pe care i-am pierdut la «Colectiv», pentru că și eu ar fi trebuit să fiu acolo în seara aceea. Și este un moment care mi-a schimbat viața și mi-am dat seama că trebuie să găsesc ceea ce îmi place cu adevărat să fac” – Cristiana Oprea
„Am fost prima româncă care a reprezentat România ca pilot în afara țării, mă bucur că am reușit să sparg niște bariere” – Cristiana Oprea
„Îmi doresc să devin prima româncă pilot care va concura în Campionatul Mondial de Raliuri” – Cristiana Oprea
Cristiana Oprea și-a schimbat în acest an mașina de concurs și este încântată de noua achiziție.
„Eu mi-am ales-o, știu absolut tot ce ține de mașină, piese de rezervă la set-up, pentru că acum pot să îi fac un set-up, e o mașină un pic mai complexă” – Cristiana Oprea
„Această mașină îmi va permite să continui participarea în campionatul european de raliuri. Este o mașină mai puternică construită de la zero special pentru competiții” – Cristiana Oprea
În afară de noua mașină de concurs, Cristiana Oprea mai are un motiv de bucurie: și-a cumpărat de curând un autovehicul… „istoric”! De care, ea singură recunoaște, este… îndrăgostită până-n vârful… mănușilor de șofat!