News

Criza din industria auto se adânceşte. Angajații unei mari companii ar trebuie să renunțe de bună voie la salariu

Încă o companie din industria auto a anunțat disponibilizarea temporară a angajaților. Oamenii sunt obligați să muncească în continuare fără salariu
06.12.2024 | 18:31
Criza din industria auto se adanceste Angajatii unei mari companii ar trebuie sa renunte de buna voie la salariu
Compania auto care le pune pe masă două opțiuni angajaților: disponibilizarea temporară sau renunțe la salarii. Sursa foto: freepik.com

Un nou șoc economic lovește o companie majoră cu sediul în Attnang-Puchheim, districtul Vöcklabruck, Austria Superioară. Firma, care activează în domeniul automatizărilor, este nevoită să adopte măsuri drastice de reducere a costurilor, iar o mare parte dintre cei 2.100 de angajați se află în pericol.

Compania din industria auto care a anunțat disponibilizarea temporară a angajaților sau să renunțe la salariu de bună voie

Conform informațiilor inițiale, mulți angajați ar putea fi suspendați temporar sau să accepte reduceri salariale voluntare pe termen limitat. Situația vine după ce, la începutul anului, compania a eliminat deja 250 de posturi, conform ziarulromanesc.at.

Acum, STIWA se pregătește pentru un nou set de măsuri de austeritate, în încercarea de a-și restructura operațiunile. Negocierile cu consiliul de întreprindere și agenția pentru ocuparea forței de muncă (AMS) sunt în desfășurare, potrivit presei locale.

Conducerea companiei explorează trei scenarii posibile: concedieri cu garanția reangajării ulterioare, trecerea temporară la program redus de lucru sau o renunțare voluntară la salariu pentru o anumită perioadă. Aceste opțiuni au fost prezentate ca soluții pentru a stabiliza situația financiară a firmei.

Sectorul auto, grav afectat de recesiunea economică

Reprezentanții consiliului de întreprindere estimează că majoritatea angajaților vor opta pentru concedieri temporare, în condițiile în care situația economică a industriei auto, principalul client al STIWA, rămâne fragilă.

Compania furnizează atât componente, cât și echipamente pentru acest sector, care traversează o perioadă dificilă, mai arată sursa citată. Un purtător de cuvânt al reprezentanților angajaților a confirmat că incertitudinea predomină în rândul personalului.

Directorul general, Sticht, a declarat că recesiunea economică afectează aproape toate domeniile, dar sectorul auto resimte impactul în mod special, ceea ce pune presiune semnificativă asupra STIWA și a altor furnizori din industrie.

O altă companie de piese auto ia decizii drastice

Industria auto germană traversează o perioadă dificilă, iar Robert Bosch a anunțat concedierea a 5.500 de angajați și reducerea salariilor și programului de lucru pentru alți 10.000. Această decizie vine pe fondul cererii scăzute și al concurenței tot mai dure din partea producătorilor chinezi de vehicule. Recent, compania a implementat și un program redus de lucru pentru 450 de angajați, trecându-i de la 38-40 de ore săptămânal la 35.

Volkswagen se confruntă cu o situație similară, planificând închiderea a cel puțin trei fabrici din Germania și reducerea masivă a locurilor de muncă, afectând zeci de mii de angajați. Aceste măsuri au declanșat proteste semnificative, inclusiv o demonstrație a 25.000 de lucrători la uzina principală din Wolfsburg. Proteste au avut loc și în alte regiuni afectate de restructurări.

Conducerea Volkswagen subliniază necesitatea reducerii costurilor pentru a-și menține competitivitatea, în contextul în care profitul mărcii VW a scăzut considerabil. Gunnar Kilian, responsabil cu resursele umane, a declarat că fără măsuri ferme compania nu va putea realiza investițiile esențiale pentru viitor.