News

Cum a ajuns cartierul bucureștean “16 februarie” în Evul Mediu! Sărăcie lucie, fără asfalt și canalizare

03.12.2020 | 18:27
Cum a ajuns cartierul bucurestean 16 februarie in Evul Mediu Saracie lucie fara asfalt si canalizare
Străzile din cartierul 16 februarie par decupate din Evul Mediu. Sursa foto -Fanatik
ADVERTISEMENT

FANATIK îți spune cum a ajuns cartierul bucureștean 16 februarie în Evul Mediu, deși se află în Sectorul 1, cel mai bogat al Capitalei. Plecăm la drum din apropierea zonei Basarab, una care se ridică văzând cu ochii. Blocuri noi, clădiri de birouri, hipermarketuri, toate se construiesc de zor și oferă o altă variantă de locuit oamenilor.

Peisajul se schimbă la puțin timp după ce intrăm pe Calea Giulești. Lăsăm pe partea stângă maternitatea în care a avut loc o adevărată tragedie în urmă cu doar câțiva ani și analizăm terenul pe care magnatul Ion Țiriac l-a cumpărat pentru a ridica un cartier de vile.

ADVERTISEMENT

Cel mai înalt bloc al Bucureștiului pentru zeci de ani de zile, clădirea ISAF este acum un morman de moloz. Mașinile încarcă și eliberează zona pentru a face loc constructorilor semn că marile afaceri nu s-au împiedicat de pandemia de coronavirus.

De ce a ajuns cartierul bucureștean 16 februarie în Evul Mediu!

Nu se termină aici șantierele. La doar câțiva metri suntem nevoiți să încălecăm linia de tramvai și pierdem peste 30 de minute pentru nici 200 de metri. Se circulă înfiorător, pe o singură bandă, însă, culmea, giuleștenii nu sunt prea supărați. În fața lor se ridică noua perlă a cartierului, stadionul pe care, la un moment dat, se va întoarce Rapid.

ADVERTISEMENT
Sursa foto – Fanatik

În plus, oamenii spun că de vină nu este acest șantier, ci decizia luată de fostul primar Gabriel Mutu, cel care a deschis și ultima bucată de drum ce leagă comunele limitrofe cu orașul. „Coboară de pe Podul Grant, traversează Giuleștiul și ies pe o porțiune de pământ direct în Chiajna și în alte comune de lângă.

De la o mie de mașini câte erau înainte, acum sunt 6, poate chiar 7 mii. cred că au fost zeci de accidente în ultimele luni”, ne spune un tânăr lucrător la o spălătorie.

ADVERTISEMENT

Unde anume este cartierul 16 februarie din București

Vișiniul ne însoțește peste tot și ne arată că intrăm pe un teritoriu în care Rapid reprezintă o adevărată religie. Blocuri, steaguri la geam, la balcon și oameni îmbrăcați în haine cu însemnele unei echipe iubită în acest colț de București mai presus de orice.

Intrăm mai adânc în mahalalele unui oraș greu, dificil de gestionat și pe care parcă prea mulți l-au neglijat. Ne apropiem de pântecele romanului Groapa, un roman scris magistral de Eugen Barbu și peisajul începe să-i semene. Blocurile au rămas în spate, casele și-au făcut apariția și sărăcia pare că și-a găsit colțul ei.

ADVERTISEMENT

Bucureștiul are și asemenea zone, în ciuda faptului că primarii încearcă de ani buni să le ascundă. Cartierul 16 februarie numără câteva suflete bune, posibil o mie, poate ceva mai mult. Vorbim de câteva străzi care își scriu povestea încă de la începutul orașului. Medrești, Buclei, Fiordului, Mamaia, Drumul Gării, ne plimbăm cu greu pe un traseu imposibil.

De altfel, uitată de autorități, cu oameni mințiți în fiecare campanie electorală și îmbătați cu promisiuni, zona este ruptă de realitatea anului 2020.

Bucureșteni fără asfalt și canalizare în 2020

Nu există asfalt, canalizarea abia își face apariția și fiecare furtună transformă drumurile într-un adevărat chin. Apa intră în gospodăriile oamenilor, inundă totul, dar nu reușește să spele de metehne o clasă politică imună la astfel de drame. Copii plini de noroi, adulți nevoiți să facă echilibristică pentru a ieși în lumea normală și a respira aerul unei capitale europene.

Pentru ca, odată întorși acasă, aceștia să revină înapoi din viitor. În cartierul 16 februarie, lumea așteaptă o minune, deși asfaltul s-a inventat de atât amar de timp. Oamenii sunt nemulțumiți, își spun toți supărarea și fac semne a lehamite atunci când aud de clasa politică.

De-a lungul timpului pe aici au trecut câțiva primari și mai mulți care doar au încercat să ajungă în funcție. A existat un singur numitor comun în vorbele tuturor, însă acesta s-a pierdut la puțin timp după câștigarea mandatului. „Dacă iau câte o promisiune și o așez lângă cealaltă, la câte am auzit eu, vă jur că fac strada asta nemernică numai din ele”, ne spune o femeie ceva mai trecută prin viață.

„Câți n-am văzut eu pe aici, oho. Unii veneau cu pantofi de filme, râdeai de te prăpădeai când îi observai cum se chinuiau. Alții se îmbrăcau cu te miri ce și veneau aici ca la sinistrați. Ca să pară și ei din film. Toți ne-au promis că vor face. Și toți ne-au mințit”, explică și un bărbat în jurul căruia s-au strâns mai mulți nepoți.

Primarii se întorc cu spatele la sesizările oamenilor

„Au fost făcute numeroase sesizări și degeaba. În septembrie au venit și au pus fluturași în porți că pe data de 15 ale lunii să se elibereze strada că vin cu reabilitarea străzii.

Au venit după o lună pe Medrești și au pus peste spăruta de asfalt. Au înălțat atât de rău strada încât intră acum apa în curțile oamenilor”, a postat și un utilizator despre tot ce se întâmplă pe un grup al cartierului.

Plecăm după câteva zeci de minute bune și revenim în lumea asfaltului și a tramvaielor. Nu că ar trece prea des, dar oamenii de aici sunt recunoscători pentru ele. Ar fi pentru mai multe, dacă ar putea. Însă politicienii preferă băile de mulțime ceva mai mari, mai aducătoare de voturi, nu dușurile și inundațiile unde îți rupi pingelele.

Se lasă seara peste un capăt al Bucureștiului uitat de toată lumea. Oamenii intră în case și își continuă viața așa cum le-a fost ea scrisă. Ar fi poate mai frumoasă și categoric mai ușoară dacă aleșii neamului s-ar ține și de promisiuni.

ADVERTISEMENT