News

Cum a arătat „lupta” dintre Facebook și TikTok, în 2024. Platforma care a generat cele mai multe reacții

O analiză publicată de Informat.ro arată cum a fost lupta dintre Facebook și TikTok, în anul 2024. Impactul mențiunilor în online.
15.01.2025 | 12:39
Cum a aratat lupta dintre Facebook si TikTok in 2024 Platforma care a generat cele mai multe reactii
Cum a arătat „lupta” dintre Facebook și TikTok, în 2024. colaj Fanatik/ Foto Hepta
ADVERTISEMENT

„Lupta” dintre Facebook și TikTok în România, care a avut loc pe parcursul anului 2024, este prezentată într-o analiză publicată de Informat.ro. Care dintre cele două platforme a avut cele mai multe mențiuni în sursele online?

Facebook și TikTok în România. Impactul mențiunilor în online privind cele două platforme

Social media joacă un rol important în România, cel mai recent exemplu fiind dat de episodul privind alegerile prezidențiale și impactul în urma promovării pe TikTok a candidatului Călin Georgescu.

ADVERTISEMENT

Sursa citată arată că Facebook a continuat să fie, în 2024, platforma preferată de politicieni în transmiterea mesajelor. În schimb, TikTok a atras atenția în momente cheie, precum alegerile, dar și prin prisma acuzațiilor legate de încălcarea unor reguli.

Analiza prezentată de Informat.ro, realizată cu ajutorul NewsVibe, platformă inovativă de identificare a trendurilor online, arată că Facebook a avut 64.380 de mențiuni în sursele online monitorizate.

ADVERTISEMENT

Interesul asupra Facebook a fost constant de-a lungul anului. Cele mai multe mențiuni au fost observate pe 5 martie 2024, când Facebook și Instagram au picat timp de două ore. Utilizatorii de pe întreg globul au fost afectați de această întrerupere.

O altă perioadă de maxim interes a fost constatată după organizarea primului tur al alegerilor prezidențiale, începând cu 25 noiembrie. Facebook a fost în interesul media mai mult decât în alte perioade, după această dată.

ADVERTISEMENT

Schimbarea observată după alegerile prezidențiale din 2024

De-a lungul întregului an, Informat.ro arată că TikTok a fost la un nivel scăzut. O creștere remarcabilă a avut loc în perioada alegerilor, prin prisma campaniei electorale a lui Călin Georgescu. Cu toate acestea, TikTok a strâns doar 21.036 de mențiuni, în 2024, în sursele online validate de NewsVibe.

Mențiunile despre Facebook au avut peste 940 de milioane de vizualizări, în 2024. Însă, de-a lungul anului au existat momente când impactul mențiunilor despre TikTok l-a depăsit pe cel al Facebook, deși numărul mențiunilor a fost mai scăzut.

ADVERTISEMENT

„Reach-ul total estimat este de aproximativ 472 de milioane de vizualizări, la jumătate din cel al Facebook. Printre aceste momente se numără 24 aprilie, când TikTok a suspendat recompensele pentru utilizatorii din UE, după ce platforma a fost acuzată că încurajează dependența. Aceste recompense sunt parte a aplicației TikTok Lite, care oferă diferite beneficii pentru timpul petrecut de către utilizatori în aplicație”, transmite Informat.ro.

În ceea ce privește subiectele din online, despre Facebook, se observă sfera politică. Printre cei mai vizibili au fost Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, dar și partidele din coaliția PSD-PNL. Călin Georgescu a beneficiat de o mediatizare moderată, iar USR a fost la un nivel foarte scăzut.

Dacă vorbim de TikTok, Călin Georgescu este printre actorii principali menționați în referirile făcute în online cu privire la această platformă. Totodată, „UE”, SUA”, CSAT”, „Comisia Europeană” și „Parlamentul European” au fost des menționate în subiectele despre TikTok.

„China și Rusia apar ca urmare a acuzațiilor aduse la adresa celor două state în legătură cu presupuse interferențe în procesele electorale prin intermediul TikTok. Marcel Ciolacu apare ca urmare a discuțiilor online generate după ce mai multe videoclipuri pe care acesta le-a publicat pe TikTok au devenit virale”, mai arată sursa citată.

 

ADVERTISEMENT