News

Cum a explodat pe TikTok campania electorală a lui Călin Georgescu cu trei zile înaintea alegerilor. ”Era imposibil!”

Călin Georgescu s-a situat pe primul loc în alegerea românilor pentru președintele României, însă cum? Promovarea pe TikTok a bubuit cu doar trei zile înainte de scrutin.
03.12.2024 | 13:33
Cum a explodat pe TikTok campania electorala a lui Calin Georgescu cu trei zile inaintea alegerilor Era imposibil
Politologul Remus Ștefureac dezvăluire cum a câștigat C. Georgescu cu ajutorul TikTok / sura: colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Ascensiunea lui Călin Georgescu i-a șocat pe toți, nefiind vorba doar despre alegători și clasă politică. Analiștii politici și sociologii au fost printre cei mai uimiți, astfel că s-au apucat să îl analizeze pe candidatul independent care și-a făcut campania electorală pe TikTok.

Călătoria lui Călin Georgescu pe TikTok

Pentru a ajunge la o idee comună potrivit căreia Călin Georgescu nu ar fi ajuns să obțină 23% din voturile românilor fără TikTok, jurnalistul Mihai Tatulici l-a invitat pe politologul Remus Ștefureac la emisiunea TATULICI la FANAT1K pentru a dezbate fenomenul. 

ADVERTISEMENT

Directorul general al INSCOP Research susține că posibilitatea ca un candidat independent, prea puțin cunoscut de români, să obțină peste două milioane de voturi la alegerile prezidențiale este foarte mică. Cu toate acestea, Călin Georgescu a reușit, dar nu oricum. Cu ajutorul platformei TikTok, instrument ce l-a ajutat pe politician să ajungă pe ecranele a unei părți foarte mari din populația țării. Mai mult, i-a și convins să îl voteze. Iar aceste informații sunt alăturate unor grafice care atestă statistic fenomentul uluitor.

„Avem două grafice foarte interesante cu modul în care a explodat comunicarea domnului Georgescu pe TikTok în ultimele trei zile, adică vineri, sâmbătă și duminică, ziua votului. Eu nu am văzut așa ceva niciodată. Sunt date obiective, pur și simplu de analiză a hashtag-urilor lui Călin Georgescu. Practic tot ce a însemnat Călin Georgescu în acest eco sistem TikTok.

ADVERTISEMENT

Aceste grafice ne arătau peste 400 de milioane de vizualizări, cele mai multe concentrate în ultimele trei zile. Era imposibil. Noi am încheiat culegerea pentru calibrare undeva pe joi. Vineri, sâmbătă, duminică nu le-am prins. Deci a fost o creștere absolut explozivă. Dacă nu surprindeam în sondajul din ziua votului spuneam că instrumentul e prost, nu funcționează și asta e. Dar noi l-am surprins și am publicat aceste date cu jumătate de oră înainte de orice exit-poll. A fost o mare surpriză”, a explicat Remus Ștefureac la TATULICI la FANAT1K.

Cum a ajuns candidatul cunoscut

Mihai Tatulici susține ideea că prezidențiabilul nu avea cum să fie prea cunoscut în rândul românilor, indiferent de activitățile desfășurate. De ce? Tocmai pentru că Georgescu nu s-a promovat în niciun fel.

ADVERTISEMENT

„E imposibil să fie cunoscut Georgescu. După care, aceeași oameni au început să îmi detalieze cunoașterea lui. A vorbit în biserici, catolice, penticostale, pe câmpuri. Îi plac lucrurile astea discrete. El nu și-a făcut niciun fel de promoție la activitatea pe care o desfășoară de ani de zile. El nu a ieșit să se laude”, a fost punctul de vedere al moderatorului de la Fanatik.

Totuși, politologul Remus Ștefureac este de părere că un candidat la prezidențiale, dacă este de părere că are șanse de reușită, va ieși în față să se afirme, chiar dacă limitat până la un anumit punct.

ADVERTISEMENT

„Nu spun că nu exista un grup format din câteva mii, zeci de mii. La un moment dat e o limită până la care poți să îți dorești să ieși, dar nu se poate, că nu reprezinți, poate, un interes. Nu cred că nu și-ar fi dorit deloc să apară că altfel nu ar fi avut o astfel de construcție”, a mai adăugat analistul politic.

Cum a explodat pe TikTok campania electorală a lui Călin Georgescu cu trei zile înaintea alegerilor. ”Era imposibil!”

ADVERTISEMENT