Cu toate acestea, interesul pentru partidă a fost maxim miercuri, 26 iunie, mai ales că în această zi s-au decis toate echipele calificate în optimi, printre care România. În ceea ce privește interesul de căutare pe internet, se observă cum numele României a fost căutat în exclusivitate în raport cu Euro 2024. În rest au existat puține evenimente care să influențeze căutările pentru România în această zi.
Așadar, meciul dintre România și Slovacia a fost cap de afiș pe internet, cel puțin printre români. Conform Informat.ro, majoritatea oamenilor au fost interesați să vadă care sunt calculele grupei și în ce condiții poate ajunge România să se califice în optimi. Acest mister a fost risipit doar seara târziu, după ultimele meciuri de la Euro 2024, conform Informat.ro.
Grafic NewsVibe – comparație între impactul media al știrilor și mențiunilor despre meciul România-Slovacia, față de conversația despre Euro 2024, în ultimele 7 zile
Grafic Google Trends. Comparație a interesului despre Euro 2024, dar și despre România. Cu roșu, România, iar cu albastru Euro 2024a.
În topul cuvintelor cheie menționate pe internet se regăsește numele ”Slovacia”, dar și al lui ”Răzvan Marin”, marcatorul golului ”tricolorilor” în acest meci. Totodată, ”Slovenia”, ”Belgia” și ”Ucraina” au fost cuvinte cheie căutate des pe internet. Majoritatea oamenilor au vrut să afle mai multe despre Slovenia, un posibil adversar al României din optimi și mai puține despre Olanda, o națională care nu mai are nevoie de prezentare.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate despre România-Belgia, în ultimele 7 zile
În topul surselor media care au dominat piața au fost siteurile deținute de Europa FM, România TV, Puterea sau știripesurse, dar și Prosport sau Golazo. Cum era de așteptat, cele mai multe mențiuni le-au avut paginile de Facebook cu tematică sportivă. ”Notăm de asemenea faptul că diversitatea surselor care au pus accent pe acest meci arată un interes care a trecut dincolo de cel sportiv”, precizează sursa citată.
Grafic NewsVibe. Topul surselor media care au menționat meciul România-Belgia.
”Analiza emoji-urilor arată inimi în culorile României, dar și flăcări, marcând probabil momentele de intensitate din meci”, arată sursa citată. Așadar, internauții și-au manifestat afecțiunea față de naționala României și au dorit să arate că sunt alături de elevii lui Edi Iordănescu cu orice preț, chiar și după o eventuală înfrângere.
Grafic NewsVibe. Top emoji, respectiv top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre acest eveniment.
”Hashtag-urile cele mai utilizate #romania, #romaniaslovacia #stiri #euro #optimi arată un interes de a genera engagement prin focus nu doar pe meci, ci și pe elemente care pot crește vizibilitatea respectivelor postări și la cei care nu au căutat știri sau informații doar despre acest eveniment punctual”, mai transmite Informat.ro.
”Harta activității arată o distribuție largă a interesului pentru meci în întreaga Românie, cu un interes mai mare în Vestul României. Centrul de interes pentru sursele locale este Alba, după sursele media naționale din București. Relevante sunt și alte zone precum Cluj, Timiș, Bihor, Maramureș sau Iași”, mai precizează sursa citată.
Harta Newsvibe. Topul surselor relevante la nivel local, unde s-a menționat despre meciul România-Belgia.
Așadar, interesul pentru meciul de ieri a fost, în mod firesc, unul extrem de ridicat ridicat, dar acesta s-a extins și către contextul mai larg al Euro 2024. Internauții au vrut să afle care au fost echipele calificate, posibilii adversari pentru România și cât mai multe detalii despre Euro 2024.
”Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence”, mai arată sursa citată.