Cum a pierdut naţionala U 21 avionul! “Am vrut să facem acest efort”

Mirela Apostol
în Sport
09/09/2018, 22:05
Cum a pierdut naţionala U 21 avionul! “Am vrut să facem acest efort” GALERIE FOTO
Cum a pierdut naţionala U 21 avionul. George Pușcaș in meciul amical de fotbal dintre România și Finlanda

Vlad Munteanu, managerul operațional al naționalei U21, dar și al loturilor naționale de juniori, a explicat cum a pierdut naţionala U 21 avionul care i-ar fi adus de la Munchen la Bucureşti. Mirel Rădoi a făcut un program special pentru primul său meci pe banca echipei naţionale de tineret, iar selecţionerul a dorit să plece spre România după partida cu Portugalia după ce elevii săi se vor odihni.

Pentru că programul dictat de Mirel Rădoi nu se potrivea cu ofertele pe care naţionala României le-a primit pentru închirierea unui charter, delegaţia României a fost nevoită să revină în ţară cu un zbor de linie. Conform spuselor lui Vlad Munteanu, Rădoi a vrut să aibă parte de antrenamente liniştite, discrete, unde să nu fie spionat de adversari şi aşa s-a ajuns la programul realizat pentru ziua de astăzi, când România U 21 a pierdut avionul care trebuia să-i aducă în Bucureşti.

Munteanu explică modul în care naţionala U 21 a pierdut avionul

”Băieții sunt mâncați, sunt la somn deja, așa că nu ne facem griji. O să ne întoarcem în seara asta, dar e important să nu stăm în picioare în aeroport, prin dutty-free. Ne-am cazat la un hotel de lângă aeroport. Băieții se vor odihni trei-patru ore, după care ne vom îmbarca și vom reveni la București spre miezul nopții. A fost o întârziere a celor de la Lufthansa, de o oră și 10 minute. Aeronava care a venit de la Munchen la Porto a întârziat 45 de minute. Apoi, s-au mai adunat câteva minute în Portugalia și s-a ajuns la această întârziere. Am decolat spre Munchen până la urmă, dar aici am constatat că mai aveam practic doar trei minute între zboruri, așa că am renunțat, asta după ce ne-am consultat și cu cei de la compania aeriană și cu cei de la agenție.

Care era programul? Ajungeam în țară la ora 18:00, făceam un antrenament de recuperare, somn și mâine dimineță se pleca spre Ovidiu, la ora 11:30. Apoi urma prânzul și seara antrenamentul oficial. S-a făcut recuperare și în Portugalia, pentru că tocmai din acest motiv am vrut să revenim la București abia azi. Ieri, de dimineață, am făcut un antrenament de recuperare cu băieții care au jucat vineri și un antrenament normal, la teren, cu cei care nu au jucat. În aceste condiții, da, se va pierde un antrenament, pentru că programul de luni va rămâne același.

“Ofertele erau valabile doar pe 5”

Am luat în calcul și varianta de a închiria un charter, dar Mirel și-a dorit foarte mult să aibă antrenamente închise. Să nu mergem în Portugalia și să avem această deschidere, că poate ne spiona adversarul. Mirel, fiind antrenor nou, a vrut să le transmită tot ce a dorit jucătorilor pe teren în liniște, nu în sala video, astfel că din acest motiv am renunțat la charter.

Charterele disponibile nu erau din data de 6 septembrie, cum doream noi, la 6 dimineața, pentru ca mai apoi să facem antrenamentul oficial la 6 seara și mai apoi pe 8 septembrie să ne întoarcem. Ofertele pe care le-am primit noi, și credeți-mă am cerut la toate companiile aeriene, erau valabile pe datele de 4 sau 5 dimineața, deci au fost probleme. Am cerut foarte multe oferte, dar și cererea a fost extrem de mare pentru că au fost foarte multe meciuri și multe naționale au recurs la această formă de transport. Am vrut să facem acest efort, dar nu s-a legat.

Până la urmă, tot orarul de zbor a fost făcut corect, ca să avem și o zi de recuperare acolo, dar nu aveam de unde să știm de aceste probleme, care nu mai țin de noi”, a declarat Vlad Munteanu la un post de televiziune.

Motivul pentru care România U 21 a ratat avionul ţine de întârzierile avute la primul zbor, cel din Portugalia către Germania.

Cum a pierdut naţionala U 21 avionul. Fotbaliștii români Florin Niță, Ionuț Nedelcearu, George Pușcaș și Alexandru Chipciu la antrenamentul oficial înaintea meciurilor test cu Chile și Finlanda