Life

Cum afli care e presiunea corectă pentru cauciucurile mașinii tale. Mulți români fac această greșeală până ajung la vulcanizare

Cum descoperi care e presiunea optimă pentru roțile autoturismului. Mulți șoferi recurg la această eroare înainte de a merge la vulcanizare.
23.06.2024 | 14:00
Cum afli care e presiunea corecta pentru cauciucurile masinii tale Multi romani fac aceasta greseala pana ajung la vulcanizare
Cum descoperi care e presiunea optimă pentru roțile autoturismului. Mulți șoferi recurg la această eroare înainte de a merge la vulcanizare. Sursa foto: Youtube.com
ADVERTISEMENT

Cum afli care e presiunea corectă pentru cauciucurile maşinii tale. Mulți români fac această greșeală până ajung la vulcanizare. Experții români în conducere defensivă vin cu informații clare legat de acest subiect.

Cum descoperi care e presiunea optimă pentru roțile autoturismului. Mulți șoferi recurg la această eroare înainte de a merge la vulcanizare

Cum descoperi care e presiunea optimă pentru roțile autoturismului. Mulți șoferi recurg la această eroare înainte de a merge la vulcanizare și riscă să facă pană pe traseu. E foarte important să se verifice acest aspect înainte de a pleca la drum.

ADVERTISEMENT

În general, presiunea corectă a pneurilor este menționată de producător pe etichete care sunt lipite în diverse zone ale mașinii. Acest lucru este trecut inclusiv în manualul de utilizare al mașinii. Mai exact, aceasta poate fi trecută pe interiorul montantului central, la ușa șoferului.

De asemenea, conducătorii auto pot afla care este presiunea ideală a anvelopelor de pe spatele clapetei rezervorului de combustibil și în compartimentul de mănuși. Roțile trebuie umflate cu 0,2-0,3 bari peste presiunea indicată de producător.

ADVERTISEMENT

Specialiștii în conducere defensivă transmit că presiunea depinde de tipul anvelopelor, dimensiunea, încărcarea și viteza maximă de deplasare a mașinii. Experții recomandă ca verificarea presiunii la roată să se facă la fiecare două săptămâni.

„Mașina întreținută este o mașină sigură. Principala zonă prin care devine periculoasă o mașină neîntreținută este starea și presiunea anvelopelor. Din păcate, în cazul unui accident anchetatorii nu verifică presiunea în anvelope și nu e bine.

ADVERTISEMENT

De multe ori cauza adevărată a accidentelor este presiunea în anvelope, fie nu e corectă pe toată mașina, fie e corectă doar pe o roată sau două”, a explicat Titi Aur în emisiunea DC Conducem, relatează dcnews.ro.

De ce nu trebuie să ai presiune mică în pneuri

Conducătorii auto trebuie să știe neapărat care sunt motivele pentru care nu trebuie să plece la drum cu o presiune mică în pneuri. În primul rând, acest lucru înseamnă o aderență mai slabă și cu siguranță mai puțină.

ADVERTISEMENT

În al doilea rând, mașina va consuma mai mult combustibil, ceea ce duce automat la costuri mai mari pentru combustibil și poluare mai multă. În al treilea rând, experții spun că va apărea uzura prematură a cauciucului.

Din păcate, atunci când se întâmplă acest lucru șoferii vor avea costuri mai mari și vor polua mai mult. Mai mult decât atât, conducătorii auto trebuie să țină cont de acest reguli de bază pentru a fi în siguranță pe drumurile publice.

ADVERTISEMENT