Cum arată Dacia pe care a uitat-o toată lumea. Aceasta este produsă doar pentru Marea Britanie, iar exemplarele sale sunt mai rare decât Ferrari!
Dacia a intrat pe piața britanică în anii 80, fiind o ambiție a comuniștilor să vândă mașina românească străinilor. Dacia Denem a fost introdusă pe piața din Marea Britanie, dar și Dacia 1304.
Nu în ultimul rând, din oferta românească pe piața auto din Marea Britanie era și Aro 10. Acolo a fost vândut sub numele de Dacia Duster.
Compania Dacia Concessionaires, care aducea Denem și Shifter în Marea Britanie, a decis să-și încerce norocul și cu acest model Aro, cu piese de Dacie. Dorința era de a rivaliza pe piață cu Lada Niva, un vehicul off-road compact produs de compania auto rusă AvtoVAZ.
În Marea Britanie, vehiculele Dacia ARO 10 au fost relativ rare și mai puțin cunoscute decât în alte țări europene.
Cu toate acestea, au fost importate în Marea Britanie câteva exemplare ale acestui vehicul românesc, mai ales în formă de vehicule off-road și vehicule utilitare. Ele sunt foarte rare tocmai din această cauză!
ARO 10 a fost, în general, considerat un vehicul utilitar și de off-road robust, ceea ce l-ar fi putut face atractiv pentru anumite utilizări în condiții dificile, cum ar fi exploatațiile agricole sau de construcții.
Cu toate acestea, piața britanică era dominată în principal de producători britanici și internaționali mai mari, precum Land Rover sau Toyota, ceea ce a limitat popularitatea ARO 10 în Marea Britanie.
De asemenea, mai populară era oricum Lada Niva a rușilor. Lada Niva a fost exportată și vândută în mai multe țări din Europa și din alte părți ale lumii.
Popularitatea sa s-a bazat în principal pe prețul accesibil și pe capacitatea sa de a face față condițiilor dificile.
Acest model a fost actualizat inclusiv în 2018! Nu același lucru se poate spune despre Aro 10, care mai are doar câteva exemplare în lume.