News

Cum arată o factură la care nu s-a aplicat compensarea. Explicațiile ministrului Virgil Popescu

Ministrul energiei, Virgil Popescu, explică cetățenilor cum arată o factură la energie sau gaze naturale la care nu s-a aplicat compensarea decisă prin lege de autorități.
11.01.2022 | 21:40
Cum arata o factura la care nu sa aplicat compensarea Explicatiile ministrului Virgil Popescu
ADVERTISEMENT

Anunțată cu surle și trâmbițe de guvernanți, legea care prevede plafonarea prețurilor la energie și gaze precum și schema de compensare a facturilor continuă să stârnească mai multe probleme decât soluții.

Ministrul Virgil Popescu anunță cum arată o factură la care nu s-a aplicat compensarea

Tot mai mulți clienți din România se plâng că au primit facturile fără ca acestea să includă prețurile plafonate sau compensările aferente.

ADVERTISEMENT

Într-o conferință de presă susținută marți, 11 ianuarie, ministrul energiei, Virgil Popescu, a explicat cum își pot da seama cetățenii că facturile lor au fost calculate greșit și nu au parte de o aplicare a compensării.

”În factura care vine fiecăruia acasă există o rubrică de plafonare, există o rubrică de compensare.

ADVERTISEMENT

Dacă acele rubrici nu sunt, dacă nu există rubrici pentru plafonare și compensare, înseamnă că ori e greșită factura, ori prețul e suficient de jos, sub acele prețuri minime, acolo nu ai ce compensa. Nu vor fi multe cazuri din ianuarie”, a spus oficialul guvernului.

Același ministrul al energiei a mai anunțat că acei consumatori care au primit facturi la energie electrică sau gaz calculate fără compensare nu ar trebui să plătească până când când nu li se reface factura.

ADVERTISEMENT

Popescu a mai spus că va fi propusă o modificare a legii, astfel încât cei care au primit facturi greșite să nu fie penalizați dacă întârzie plata acestora.

Românii se plâng, ministrul dă asigurări: ”80% din beneficiari au avut parte de compensare”

În ciuda faptului că tot mai mulți români se plâng de această neaplicare a compensării și plafonării, Virgil Popescu a spus că datele pentru lunile noiembrie și decembrie indică faptul că 80% dintre consumatorii casnici au beneficiat de compensare și plafonare a costurilor la energia electrică. În ceea ce privește gazele naturale, de aceste măsuri au beneficiat aproximativ 60% dintre consumatori.

ADVERTISEMENT

”Am prezentat o scurtă evaluare preliminară a Legii plafonării şi compensării. Vă pot spune că pentru lunile noiembrie şi decembrie, la nivel de energie electrică, consumatori casnici, vorbim de aproximativ 80% din beneficiari din total gospodării au beneficiat de compensare şi plafonare şi în jur de 60% la gaze naturale.

ADVERTISEMENT

Gândim în continuare o schemă de compensare pentru consumatorii casnici în aşa fel încât după data de 1 aprilie să avem o posibilitate să reducem TVA de la 19% la 5%, în paralel cu o scoatere din preţul energiei electrice a bonusului de cogenerare şi a tarifului de certificat verde, evident, pentru cei care au plafon de consum de 300 de kw la energie electrică, plus o marjă de 10%”, a afirmat Virgil Popescu la finalul şedinţei BPN al PNL.

Oficialul de la energie a subliniat că sunt furnizori care au trimis facturi ”neplafonate şi necompensate”, dar că începând de luni, ”toţi marii furnizori au început să transmită facturile în mod normal”.