News

Cum arată harta transportului în comun în marile orașe europene! Bucureștiul, la ani lumină de celelalte capitale importante

Cum arată harta transportului în comun în marile orașe europene și ce diferențe uriașe există față de ce se întâmplă în București
14.07.2021 | 17:14
Cum arata harta transportului in comun in marile orase europene Bucurestiul la ani lumina de celelalte capitale importante
Bucureștiul a rămas dator în privința flotei și numărului de stații STB și Metrorex. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Capitala s-a apropiat de metropolele importante din Uniunea Europeană în ceea ce privește costul biletelor pentru mijloacele de transport în comun, indiferent că discutăm despre cele de suprafață, tramvai, autobuz ori troleibuz sau metrou. De la 1 august, tarifele STB și Metrorex se măresc destul de serios, nu și oferta celor două companii, una care nu o dată a lăsat de dorit.

De curând, un bărbat în vârstă de 54 de ani a fost rănit într-un tramvai al liniei 19, de o bucată de şină care a trecut prin podea. Incidentul s-a produs în zona Nerva Traian, din Capitală. Mai exact, o şină de la calea de rulare a tramvaiului s-a rupt, a pătruns prin podeaua vagonului şi i-a provocat călătorului răni la piciorul stâng.

ADVERTISEMENT

Cum arată harta transportului în comun în marile orașe europene!

Imaginile, unele înfiorătoare, au făcut înconjurul mediului online și nu numai. Și autobuzele sau troleibuzele au fost implicate în tot felul de incidente în ultima perioadă. Mai mult decât atât, pe anumie trasee, oamenii se plâng şi de cât de rar circulă acestea.

Nu a fost linişte nici la metrou acolo unde angajaţii au făcut un adevărat show la protestul spontan organizat în luna martie! Oamenii au coborât pe șine și au blocat circulația, întregul oraş fiind paralizat și mii de salariați nevoiți să se înghesuie în transportul public de suprafață pentru a ajunge la locurile de muncă.

ADVERTISEMENT

Mulți dintre reprezentanţii Metrorex au ținut să imortalizeze momentul și să transmită prietenilor grozăvia. Selfie-urile au ajuns pe Facebook și voia bună se citea pe chipurile tuturor. La nici 4 luni de zile distanţă, conducerea a solicitat creşterea tarifului pentru fiecare călătorie.

În tot acest timp, condiţiile şi mijloacele de transport atât cele de suprafaţă, cât şi din subteran nu s-au schimbat deloc. Organigramele celor două companii nu s-au subțiat, nu există stații în plus și nici locuri extra în care călătorii pot ajunge cu ajutorul STB sau Metrorex.

ADVERTISEMENT

Cum a rămas Bucureștiul la ani lumină de celelalte metropole

La Paris, harta metroului este una care pentru un turist fără experiență poate să provoace coșmaruri. E împărțită pe 16 magistrale uriașe, în mare majoritate subterane, cu o lungime totală de aproape 220 km.

Harta metroului din Paris. Sursa foto – facebook

În prezent metroul din Paris transportă aproximativ 5,5 milioane de pasageri pe zi și dispune de 300 de stații, dintre care 62 reprezintă puncte de legătură între linii. Este al doilea sistem de metrou din Europa de Vest ca lungime, după cel londonez.

ADVERTISEMENT

În capitala Angliei, metroul deservește un număr de 12 linii. Atenție, unele dintre ele se află la aproximativ 5 metri sub pământ și au fost construite prin săpare și acoperire. Ecartamentul acestor linii este cel normal.

Aşa arată harta metroului londonez. Sursa foto – facebook

Liniile de adâncime sunt executate în tunele circulare, și se află la adâncimi de 20 până la 50 metri. Diametrul tunelelor este mic, de doar 3,6 m în unele cazuri, de aceea și ecartamentul șinelor este mai mic decât cel standard.

La Madrid sunt nu mai puțin de 302 stații și se construiește constant. Roma are 73 de stații, în timp ce Bucureștiul are 63. Din punct de vedere al transportului de suprafață, capitala pare a fi depășită de mai toate orașele importante ale Europei.

Capitalele Europei, transport în comun de vis

Luăm ca exemplu Viena, un oraș care are o rețea de transport public aproape perfectă. Autobuzele, trenurile și tramvaiele te pot duce aproape oriunde în oraș în cel mai scurt timp. Transportul public din Viena Wiener Linien operează cinci linii de metrou, 29 de tramvai și 127 de linii de autobuz, dintre care 24 sunt linii de noapte.

De asemenea, în weekend și de sărbătorile legale, metroul din Viena rămâne la dispoziția pasagerilor toată noaptea. Flota de vehicule Wiener Linien este formată în prezent din peste 500 de tramvaie și peste 450 de autobuze.

În capitala Germaniei, la Berlin, încă din 1929, serviciile au fost operate de Berlin Transport Company. Flota BVG este formată în acest moment din 1.300 de vehicule, care acoperă 300.000 de kilometri pe zi.

Harta staţiilor de tramvai şi autobuz din Berlin şi cele mai importante obiective. Sursa foto – facebook

Rețeaua STB este considerată una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent și transportând 2,4 milioane de pasageri pe zi pe cele 145 linii de autobuz, 17 linii de troleibuz și 24 linii de tramvai. Doar că nimic n-ar fi posibil fără subvenții de la stat.

Aceasta este plătită de Primăria Capitalei și a crescut cu aproape 250% în ultimii 5 ani. Astfel, de la 515 milioane lei cât se livra în 2015 s-a ajuns la 1,235 miliarde lei anul trecut. Culmea, există şo datorii de aproape 1 miliard de lei către STB, compania având la rândul ei de returnat sute de milioane la ANAF.

ADVERTISEMENT
Tags: