Nu am atins Nirvana încă, dar măcar am reușit să ajungem la Nirvana Hotel din celebra stațiune Kemer, aflată la poalele munților și la malul Mării Mediterane. FANATIK a fost la întâlnirea anuală a Parelala 45, una dintre cele mai mari agenții de turism din România.
Nirvana Dolce Vita este mai mult decât un simplu hotel și pentru câteva zile te poți pur și simplu rupe de realitate și să trăiești într-un glob de cristal, unul uriaș, întins pe 200.000 de metri pătrați.
Pisicine interioare, exterioare, cu încălzire, marea și plaja la doar câțiva zeci de metri de hotel și servicii SPA la cel mai înalt nivel: saună, baie turcească, masaje și camere de relaxare.
Imaginea aceasta este completată bineînțeles de serviciile all inclusive din cele trei restaurante principale unde poți mânca de la fructe de mare și pește la orice alte preparate. Lor li se adaugă alte 10 (zece!) restaurante cu meniu a la carte, cafenea, cofetărie și 10 baruri.
Reprezentanții hotelului ne-au oferit un tur complet al proprietății, în care am avut ocazia să vizităm brutăria și mica fabrică de ciocolată și înghețată a hotelului, unde am putut degusta specialitățile.
Dacă în țară temperaturile au scăzut mult și pare că toamna și-a intrat serios în drepturi, în Antalya chiar și în luna noiembrie s-au înregistrat între 24 și 26 de grade. Mulți turiști au stat la plajă, iar unii dintre ei chiar au făcut baie în Marea Mediterană.
În anul 2024, nu mai puțin de 424.000 de români au ales să își petreacă vacanța în Antalya, așa că turiștii din țara noastră reprezintă una dintre națiunile cele mai prezente în hotelurile din Turcia din această zonă. Mai exact suntem pe locul 7.
Nirvana Dolce Vita s-a dezvoltat timp de 17 ani și s-a transformat într-un hotel de lux de cinci stele, perfect pentru familiile cu copii care doresc să aibă parte de o experiență completă într-un regim all inclusive.
Prețurile pentru o cameră pornesc de la 500 de euro pe noapte și pot ajunge până la 800 de euro pentru un apartament. Investiția este însă una pe măsură. Din informațiile FANATIK, doar din 2021 au fost investite aproximativ 10 milioane de euro.
Nirvana Dolce Vita face de fapt parte din Kilit Hospitality Group, cel mai mare grup de ospitalitate din Turcia după numărul de camere, alături de alte două hoteluri Nirvana și 15 hoteluri Crystal.
Cele trei hoteluri Nirvana din Antalya, Bodrum și Cappadocia sunt cartea de vizită a consorțiului și produsele de lux ale investitorilor. Doar Nirvana Dolce Vita are o capacitate de 700 de camere și poate găzdui zilnic în jur de 3.000 de turiști.
Nu mică ne-a fost surpriza când am aflat că Hotelul Nirvana deține și o grădină zoologică, pe care turiștii o pot vizita și chiar pot hrăni animalele.
Hotelul deține și un parc de distracții acvatic pentru copii. Și atracțiile nu se opresc aici. Turiștii au posibilitatea să joace tenis de câmp, fotbal, baschet, volei pe plajă, să practice tir cu arcul sau trasul la țintă. Pot merge de asemenea la ședințe de yoga, pilates, crossfit sau pur și simplu să facă mișcare în sala de fitness a hotelului.
Turiștii care se cazează la Nirvana Hotel au posibilitatea să participe de asemenea la petreceri organizate pe un vapor pe trei etaje. În timpul sezonului, nava de lux denumită „Moonlight” iese în largul mării și găzduiește petreceri, evenimente private sau prezentări.
Are o capacitate de 300 de locuri, dar care poate fi mărită până la 1.000 de persoane când se află în port. Clienții Nirvana primesc un discout de 50% sau chiar pot fi invitați gratis dacă șederea lor este de minimum 7 nopți.
Cei care doresc să închirieze vaporul care deține un restaurant, un club și o terasă la ultimul nivel trebuie să plătească nu mai puțin de 100.000 de euro pentru 6 ore pe mare, cu mâncare, echipaj și băutură incluse. În acest an au avut loc nu mai puțin de 15 astfel de evenimente.
Paralela 45 a organizat și o conferință de presă la care au participat Alin Burcea, CEO-ul companiei, directorul de marketing Ioana Burcea și Ondina Dobriban, directorul general al agenției de turism și la care au fost invitați zeci de jurnaliști. La congresul din din acest an au participat de asemenea nu mai puțin 170 de agenți care revând pachetele Paralela 45. În total, sunt nu mai puțin de 1.200 de agenții partenere.
Alin Burcea a ținut să atragă atenția asupra celor mai importante probleme cu care se confruntă turismul în România și a dezvăluit: „1,5 milioane de euro a fost bugetul de promovare al României. Am reușit să ne facem de râs”.
Fostul secretar de stat la Ministerul Turismului și președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism l-a „înțepat” și pe ministrul Ștefan-Radu Oprea: „De ce nu a fost promovat fondul de garantare de ministrul Oprea? Vă rog să îl sunați. Trebuie să existe o Autoritate Națională pentru Turism. E foarte importantă”.
Alin Burcea a vorbit și despre numărul de turiști care vin în România: „Este o creștere negativă până la 2,1 milioane, deși ținta era 10 milioane. Strategia asta nu are însă verde din partea noastră”. Întrebat dacă aceste cifre vor crește, președintele ANAT a replicat: „Se va ajunge la 3 milioane de turiști când o să ies la pensie, deci cam în 4 ani. Nu poți să crești decât procentual, 10%”.
A ținut de asemenea să mai atragă atenția asupra unei probleme delicate: „Gradul de ocupare al hotelurilor la nivel național e de 31% pentru că nu sunt facilități”.
Paralela 45 împlinește 35 de ani activitate, iar directorul de marketing Ioana Burcea a dezvăluit cum va fi marcat acest moment: „Se va lansa un nou site la care se lucrează de peste un an și jumătate. Sper să fie EMAG-ul turismului. Ca invocații, va exista și o funcție de geolocalizare a clientului, pentru că nu are sens să ți se afișeze oferte din București sau Oradea dacă locuiești în alt oraș.
Va fi o afișare personalizată a website-ului și un cont integrat pentru solicitări de grup. Sunt din ce în ce mai mulți turiști care fac rezervări pentru mai multe persoane. De asemenea vom avea și un grup invite pentru a deservi grupul care călătorește împreună.
Sistemul va spune de asemenea când are de plată ratele, pentru că majoritatea turiștilor plătesc în amestec de până la 16 rate. Vrem să comunicăm pe toate căile și să ajungem la toți clienții, inclusiv auditiv și de la anul vom avea și un jingle”, a mai explicat directorul de marketing al agenției de turism.