Fabrica Ford de la Craiova e gata să producă noul SUV al companiei americane, Ford Puma. Prima versiune a modelului a fost un coupe sportiv în trei uși care a fost produs între anii 1997 și 2002 la uzina din Koln. Acum Puma revine în forță și crește în categorie. Noul model produs de Ford va fi de tipul unui mini SUV și va intra în producție la sfârșitul acestui an.
Noua Puma va fi oferită doar într-o configurație cu cinci uși, dar va împrumuta mai multe elemente de design de la prima versiune, cum ar fi blocurile optice mari care se prelungesc pe aripi, dar și liniile rotunjite ale caroseriei. Aerodinamica mașinii va fi asigurată de două difuzoare de aer generoase, în timp ce farurile utilizează tehnologia LED de ultimă generație. Dimensiunile noului model sunt compacte: lungime: 4.186 mm, lățime: 1.805 mm, înălțime 1.537 mm. Cu toate acestea spațiul interior este unul foarte generos datorită ampatamentului mașinii. Totodată, portbagajul are o capacitate foarte mare, de 456 de litri și dispune și un extra spațiu de încărcare, numit Ford MegaBox.
Ford Puma vine cu cinci moduri separate de condus care modifică parametrii transmisiei și răspunsul pedalei de accelerație. Acestea sunt: Normal, Eco, Sport, Slippery și Trail. În echiparea standard, noul model primește mai multe sisteme de siguranță, dintre care putem enumera asistența la păstrarea benzii de rulare cu revenire automata și cu detectare a marginii carosabilului dar și sistemul autonom de frânare de urgență.
Cum arată interiorul noului Ford Puma, cel care va fi produs la fabrica din Craiova *foto: auto-bild.de
În ceea ce privește motorizările, Ford Puma va avea la bază propulsorul 1.0 EcoBoost. Cea mai slabă versine a motorului oferă o putere maximă de 95 de cai-putere și poate fi configurată numai alături de o transmisie manuală cu șase rapoarte. Apoi va exista și un motor de 125 CP, care va fi oferit alături de o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte (disponibilă din mai 2020).
Cel mai interesant motor din oferta noului Puma va fi cel care oferă tehnologia mHEV. Sistemul mild-hybrid funcționează la 48 de volți și va fi disponibil în două variante de putere, de 125 și 155 de CP, versiuni ce vor utiliza tot motorul EcoBoost de un litru. În cazul motorizării hibride, transmisia va fi doar manuală, dar șoferul va observa o creștere a cuplului maxim cu până la 20 de procente față de propulsoarele standard. De asemenea, consumul mediu scade și se va situa în jurul valorii de 5,3 litri la suta de kilometri (WLTP).
Pentru a fi posibilă construirea lui Ford Puma la Craiova, compania americană a investit aproximativ 200 de milioane de euro în uzină. Deocamdată, noul model va fi produs doar la fabrica din Craiova și va fi disponibil doar pentru piața europeană. Potrivit presei de specialitate, prețul noului Puma va începe de la 20.000 de euro.