Anul 2024 se apropie de final, așa că pe piața retailerilor s-a tras linie și s-a concluzionat. În funcție de cum a decurs anul, a putut fi întocmit un top al celor mai puternice magazine din România.
Pe final de an, revista Piața a realizat un top al celor mai puternice magazine din România. Criteriile în funcție de care s-a făcut departajarea au fost numeroase, însă, cel mai mult au contat prețurile și clienții.
Supermarketurile din România au diverse strategii pe care le pun în aplicare pentru a atrage clienți. În timp ce unele dintre ele funcționează de minune, la altele mai trebuie lucrat.
Pe piața din România există multe supermarketuri, astfel că românii au de unde alege. Și, totuși, dintre toate, numai unul singur a reușit să se remarce detașat. Nu doar că ocupă locul 1 în top, dar se laudă și cu un profit net uriaș.
Nu toate magazinele populare și frecventate des de către români au reușit să ocupe un loc în primele cinci poziții. Auchan, de exemplu, se află abia pe locul 7.
Pe locul 5 se află Mega Image SRL. Chiar dacă este prezent peste tot, magazinul a reușit să aibă un profit net de 219 milioane de lei și o cifră de afaceri netă de 9.9 miliarde de lei.
Pe locul 4, înaintea Mega Image SRL, se află Carrefour România. Retailerul și-a consolidat poziția pe piață după ce a cumpărat anul acesta Cora. Carrefour are un profit de 249 de milioane de lei.
Pe podium, mai exact, pe locul 3 al topului se află Profi Rom Food SRL. Deși ocupă o poziție fruntașă, compania nu a înregistrat profit, ba chiar a raportat pierderi de peste 200 de milioane de lei.
Pe locul doi se află Kaufland, unul dintre magazinele pe care românii le frecventează cel mai des. Kaufland este deținut de Schwarz, grupul german care administrează și Lidl. În 2023, Kaufland a avut un profit de 865 de milioane de lei.
Pe primul loc al clasamentului se află, așa cum era de așteptat, Lidl. Potrivit datelor Ministerului Finanțelor, în 2023, Lidl a înregistrat peste un miliard de euro profit net. Cifra de afaceri Lidl crește de la un an la altul, ceea ce nu face decât să consolideze poziția supermarketului pe piața din România.