Sport

Cum arată tricourile Generației de Aur pentru ”Meciul de adio”. Cât costă și de unde pot fi cumpărate

Fotbaliștii Generației de Aur au lansat o colecție specială de tricouri și alte accesorii cu ocazia ”Meciului de adio!”, care va fi organizat pe Arena Națională, la 25 mai
02.03.2024 | 00:20
Fotbaliștii din Generația de Aur au lansat o colecție specială de tricouri pentru ”Meciul de adio” FOTO: INQUAM Gyozo_Baghiu
ADVERTISEMENT

Fotbaliștii din Generația de Aur, care au scris istorie la World Cup 1994 SUA, organizează un supereveniment care va avea loc pe Arena Națională, sâmbătă, 25 mai, de la ora 20:30. E vorba despre un meci demonstrativ contra ”Starurilor lumii”, iar evenimentul se intitulează ”Pentru ultima dată împreună. Meciul de adio al Generației de Aur”.

Tricourile Generației de Aur costă între 60 de lei și 270 de lei

Cu această ocazie a fost lansată o colecție specială de tricouri și alte accesorii branduite ”Generația de Aur 94”. Suporterii își pot procura aceste tricouri de ediție de pe site-ul shop.generatiadeaur94.ro, dar și de la magazinul Muzeului Fotbalului.

ADVERTISEMENT

Prețurile pentru tricouri variază între 60 de lei și 270 de lei. De asemenea, colecția mai cuprinde honorace și geci, care costă între 230 de lei și 400 de lei.

Gică Popescu, liderul de marketing al ”Generației de Aur 94”, a întâmpinat probleme în relația cu FRF, astfel că pe tricouri nu va fi imprimată sigla din 1994.

ADVERTISEMENT

Gică Popescu a precizat că a cerut acordul conducerii Federației pentru a folosi sigla de pe echipamentul din 1994, dar a fost refuzat.

”Nu am avut acceptul FRF să folosim la acest eveniment sigla din 1994. Doar fără sponsor pe tricou, ceea ce nu puteam accepta”, a declarat Gică Popescu, pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT

Știți foarte bine că Federația Română de Fotbal și-a schimbat emblema cu care echipa națională joacă pe piept. Asta este, nu s-a putut, am fost nevoiți să facem acest lucru. Sunt convins că nu emblema va fi importantă pentru spectatori, ci faptul că vor avea tricoul pe care noi îl vom îmbrăca ultima data pentru echipa națională.

Sunt tricouri pe care dorim să le vindem într-un număr uriaș. Ar fi palma cea mai mare pe care publicul poate să o dea celor care nu ne-au lăsat să folosim emblema pe care noi am făcut-o mare și care nu mai există” – Gică Popescu, component al Generației de Aur

Cum a explicat FRF refuzul de a lăsa Generația de Aur să pună pe tricourile de colecție emblema din 1994

La solicitarea FANATIK, Federația Română de Fotbal a făcut următoarele precizări:

”La data de 9 ianuarie 2024, domnul Gheorghe Popescu a solicitat dreptul de a folosi vechea siglă a FRF. După analiza cadrului legal și contractual în care FRF își desfășoară activitatea, răspunsul FRF către domnul Gheorghe Popescu a fost transmis în data de 15 ianuarie 2024. În răspuns s-a transmis următoarele:

Sigla FRF utilizată pe echipamentul de joc în cadrul jocurilor contând pentru turneul final al FIFA World Cup 1994 reprezintă o marcă înregistrată FRF. Prin urmare, pentru a se putea exprima acordul de utilizare a acesteia de către o terță parte, precum și limitele acestei utilizări, era necesar a se comunica persoana (fizică sau juridică) organizatoare a evenimentului, urmând a se încheia un contract de cesiune temporară a mărcii cu aceasta.

ADVERTISEMENT

Totodată, i s-a transmis domnului Popescu faptul că FRF nu poate accepta utilizarea siglei împreună cu denumiri, sigle, mărci, reprezentări grafice etc ale unor terțe persoane juridice, parteneri comerciali sau sponsori ai evenimentului, FRF nefiind implicată în organizare, pentru a evita astfel un conflict de brand cu actualii sponsori și parteneri comerciali ai FRF și ai Echipei naționale a României.

Domnul Gheorghe Popescu nu a mai revenit cu precizările solicitate, aceasta fiind singura comunicare avută pe acest subiect între FRF și domnul Popescu”.

Sigla FRF din 1994 a fost schimbată în 2019

În acest context, pe echipamentul de joc al Generației de Aur a fost aplicată o emblemă inedită, care a fost înregistrată de Gică Popescu la OSIM.

FRF a schimbat în 2019 logo-ul  pe care Hagi și compania l-a purtat pe piept la World Cup 1994 SUA. Pe acea siglă se menționa că FRF a fost înființată în 1909. Admistrația lui Răzvan Burleanu a rebranduit sigla, deoarece consideră că FRF a luat ființă în urmă cu 94 de ani, pe 16 februarie 1930.

Profitul din vânzarea tricourilor va fi direcționat către “Şcolile Generaţiei de Aur”

Biletele la meciul de adio al Generației de Aur costă între 40 de lei și 250 de lei la VIP și pot fi achiziționate online de pe siet-ul bilete.ro.

Gică Popescu a anunțat că profitul care va fi realizat din vânzarea exclusivă a tricourilor de joc va fi distribuit prin proiectul “Şcolile Generaţiei de Aur”, şcolilor generale în care au învățat fotbaliștii din Generația de Aur.

ADVERTISEMENT